رییس شبکه دامپزشکی بندر آستارا از کشف ، ضبط و معدوم سازی یک و نیم تن فرآورده های خام دامی فاسد در این شهرستان خبر داد.

ندای گیلان:رییس شبکه دامپزشکی بندر آستارا از کشف ، ضبط و معدوم سازی یک و نیم تن فرآورده های خام دامی فاسد در این شهرستان خبر داد.

بهرام پور ضرب در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت : از ابتدای اردیبهشت تاکنون از واحدهای صنفی عرضه مرغ ، گوشت ، ماهی و همچنین رستوران ها و آشپزخانه های شهری یکهزار و 500 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیر بهداشتی کشف ، ضبط و معدوم سازی شد.

وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی مقدار گوشت فاسد کشف شده 150 میلیون ریال است ، افزود : این مقدار گوشت قرمز ، مرغ و ماهی فاسد و غیر بهداشتی در قالب 550 مورد بازرسی توسط دو اکیپ بازرسی شبکه دامپزشکی آستارا کشف شده است.

پور ضرب با اشاره به اینکه در همین رابطه پنج نفر متخلف با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند، اظهار کرد : شهروندان هنگام خرید مرغ از بسته بندی آن اطمینان حاصل کرده و از خرید مرغ های کامل یا قطعه شده باز و بدون نشان استاندارد و مجوزهای بهداشتی خودداری کنند.

رییس شبکه دامپزشکی آستارا بیان کرد : بازرسی از واحدهای مختلف صنفی نظیر مرغ فروشی ها ، رستوران ها و قصابی ها به مناسبت ماه مبارک رمضان در راستای تامین امنیت زیستی ، غذایی و سلامت جانی شهروندان و مسافران با جدیت بیشتری در شهرستان آستارا ادامه دارد.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان، دارای 49 واحد قصابی و نیز 95 واحد مرغ فروشی است.