معصومه باقري كالمرزي می گوید:با برنامه ريزي منجسم و درست ميتونيم به اكثر كارهايي كه دوست داريم و مورد نياز زندگيمان هست بپردازيم ،بنظرم برای هرروز مان برنامه ریزی داشته باشیم و مسیری مشخص برای زندگی شخصی و کاری مان تعریف کنیم ‌.ازشاخه ای به شاخه دیگر پریدن و بی برنامگی هرگز مارابه نتیجه مطلوب نمی‌رساند.

ندای گیلان–نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان،یک بانوی موفق در زمینه ورزش است.

1-لطفا خودتان را معرفی کنید و از سوابق تحصیلی و ورزشی تان بفرمایید.

معصومه باقري كالمرزي هستم كارشناس ارشد بيوشيمي و كارشناس ميكروبيولوژي ،داور بين المللي تكواندو و مدرس داوري فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي در چندين دوره در اردوهاي تيم ملي تكواندو حضور‌داشتم و در مسابقات مختلف نیز موفق به کسب  مدالهاي طلا و نقره و برند كشور نیز شدم.

 

٣- در مسیر زندگی و ورزش حرفه ای آیا با چالش هایی روبه رو شدید؟ چگونه سختی هار را کنار زدید؟

هميشه براي رسيدن به هدف هاي زندگي مسائلي وجود دارند كه ما آنها را مانعي براي رسيدن به هدفمان تلقي ميكنيم اما بايد این مانع را جزیی از مسیر بدانیم و از سر راه برداريم تا به هدف نهایی برسيم.

من همه اين چالش ها و موانع را رو جزئي از مسير راهم ميدانم‌ و مطمئنا همه آنها كمك كننده براي رسيدن به مقاصد و اهداف بزرگ من هستند

٤- عنوان آخرين كتابی که مطالعه کردید چه بود؟

 

دايرة المعارف بدنسازي و پرورش اندام بوده چون ميخواستم مدرك مربيگري بدنسازي بگيرم كه خداروشكر قبول هم شدم.

٥- وقتی یک ورزشکار حالش خوب نیست ،کارمیکند؟

بستگي به نوع خوب نبودن حالم دارد بيشتر مواقع ورزش میکنم ،تمرین طولانی و فکر کردن به اهدافم حالم را بهتر می‌کند.

٦-چگونه میتوان بعنوان یک مادر ویا همسر به مسیولیت های خارج از منزل و حرفه ای هم رسیدگی کرد؟

با برنامه ريزي منجسم و درست ميتونيم به اكثر كارهايي كه دوست داريم و مورد نياز زندگيمان هست بپردازيم ،بنظرم برای هرروز مان برنامه ریزی داشته باشیم و مسیری مشخص برای زندگی شخصی و کاری مان تعریف کنیم ‌.ازشاخه ای به شاخه دیگر پریدن و بی برنامگی هرگز مارابه نتیجه مطلوب نمی‌رساند.

٨- بعنوان یک زن در حوزه ورزش با چه موانع و مشکلاتی مواجه بودید؟

بيشتر مشكلات در عرصه ورزش ، تبعيض ها، ضوابط و روابط هستند كه من بارها در دوران ورزشي خودم ديدم و ميبينم.من هميشه حضور خدا را با وجود همه این موانع در همه عرصه هاي زندگيم حس كردم و هرگز عقب نشینی نکردم.

 

٩- چطور شد به رشته ورزشی تکواندو علاقه مند شدید؟

از بچگی به ورزشهاي رزمي علاقه داشتم اما مادرم هميشه ميگفت همچين رشته های براي پسرها هست تا اينكه بزرگ شدم تا حدي كه توانستم مادرم را متقاعد كنم كه كلاسهاي و تمریناتی براي خانومها هم وجود دارد.

در دوران بچگي بيشتر رسته ورزشي كاراته در ذهنم بود اصلا تكواندو رو نشنيده بودم ولی وقتي بزرگتر شدم تكواندو و كنگ فو هم جزء گزينه هایم شد .

اما فرقشان را نميدانستم ، باشگاهي نزديك منزلمان بود كه تكواندو براي خانمها داشت كه من بخاطر نزديكي مسير تكواندو رو انتخاب كردم اما وقتي كه وارد كلاسش شدم و از نزديك بيشتر شناختمش واقعا عاشقش شدم و تصميم گرفتم اين رشته را ورزش ادامه دهم.

١٠- حرف آخر

اينکه كه هر شخصي اگر آرزوي در ذهنش داشته باشد باتلاش بی وقفه و با توکل به خداي خودش حتما آن آرزو برایش دست یافتنی خواهد بود .
و خيلي خوب است که آدمها همیشه برای شاد كردن دل ديگران دلیلی داشته باشند و سعي كنند هرگز دلي رانشكنند.

 

گالری تصاویر معصومه باقری: