دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در پایان گفت: در دو سال گذشته ساکت بودم اما یک سینه سخن داشتم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد باقر نوبخت صبح روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه استان گیلان اظهار کرد: این جلسه صرفا نشست خبری است و چیز دیگری نیست و به عنوان دبیر کل حزب اعتدال و توسعه اینجا هستم.

وی با تاکید بر اینکه امروز مشکلات و مسائل مختلفی برای جامعه ما مطرح است و وضع موجود مطلوب نیست، افزود: نارضایتی در بین مردم مشهود است و گاهی سر ریز شده و به خیابان کشیده می‌شود و باید فکری به حال این نارضایتی‌ها کرد.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به دهه فجر بیان کرد: وظیفه داریم که کاستی‌ها را مرتفع کنیم و از این رو با نافرمانی مدنی و انفعال باعث بهبود اوضاع نمی‌شود.

نوبخت با تاکید بر اینکه باید از ساختارهای مدنی برای بهبود شرایط کشور استفاده کرد، یادآور شد: قوه مجریه و مقننه توسط مردم انتخاب شده و این دو نماد جمهوریت است.

وی با اشاره به قدرت مجلس گفت: در کشورهای دیگر دولت می‌تواند مجلس را منحل کند اما در کشور ما مجلس می‌تواند رئیس جمهور را عزل کند، مجلس جایگاه رفیعی دارد و اگر منفعل باشیم همه آن کسانی که مورد نظر ما هستند به مجلس راه پیدا نمی‌کنند.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه در ادامه مشارکت در انتخابات را یکی از مولفه‌های امنیت ملی دانست و گفت: با توجه به تعارض منافعی که با کشورهای دنیا وجود دارد که حتی می‌تواند سبب مشکلاتی به شکل نظامی شود، امنیت ملی ما باور و پشتیبانی مردم از کشور باشد.

نوبخت با تاکید بر اینکه هنوز نتیجه بررسی صلاحیت برخی مشخص نیست در پاسخ به این سوال که آیا در گیلان لیست ارائه می‌شود، یا خیر گفت: امیدواریم شورای نگهبان روند را اصلاح کند و شاهد حضور افرادی چون دکتر جعفرزاده ایمن آبادی باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سه آسیب هم اکنون در نظام تصمیم گیری مجلس وجود دارد که باید تلاش برای رفع آن‌ها صورت گیرد، متذکر شد: همه جریان‌های فکری هم اکنون در مجلس حضور ندارند، وقتی مجلس یک مینیاتوری از جامعه نباشد، نمی‌تواند برای همه جامعه تصمیم بگیرد و از نهادهای ذی ربط می‌خواهیم که فرصت حضور همه جریان‌ها در انتخابات را فراهم کنند.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه قدرت نظارت مجلس نباید مغفول بماند تصریح کرد: در حال حاضر در خیلی از مسائل رخ داده تحت نظارت مجلس نیست، مجلس تنها نهاد قانون‌گذاری است اما دستگاههای دیگر قانون وضع می‌کنند و مجلس باید تابع آن نهادها باشد کهدر این زمینه مجلس بابد از کیان خود دفاع کند.

نوبخت در مورد بازگشت به میدان انتخابات مجلس گفت: راهی جز روش مدنی نداریم در جمع‌بندی دوستان تحمیل به من شد که وارد انتخابات مجلس شوم، کشور نیازمند تغییر است و در حد وسع خودمان باید بتوانیم خدمتی به مردم و کشور انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه از دل مردم برخاسته و مردم به او حیثیت داده اند، افزود: هر چه دارم از مردم است و امروز کشور و مردم به تغییر نیاز دارند و انصاف نیست که سکوت کنیم.

نوبخت تاکید کرد که در واقع اگر وارد مجلس از هر حوزه‌ای شود تازه مشکلات از ۱۲ اسفند شروع می‌شود.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: بنده یک فرزند کوچک گیلان هستم و نمی‌توانم نسبت به مسائل گیلان بی‌تفاوت باشم.

نوبخت درخصوص تغییر حوزه انتخابیه خود نیز عنوان کرد: تا ۱۹ بهمن ماه قانونا هیچ اقدامی درباره تغییر حوزه نمی‌شود انجام داد و باید صبر کنیم، دعا کنید بنده را که در هر حوزه‌ای باشد چه تهران و چه گیلان، خدمتگذار این مردم قرار بگیریم.

وی افزود: به جز حقوق معلمی چیزی دیگری دریافت نمی‌کنم و هیچ درآمد دیگری ندارم.

نوبخت در ادامه رویکرد حزب اعتدال و توسعه را به صورت ائتلافی عنوان کرد و گفت: باید منتظر ۱۹ بهمن برای ائتلاف باشیم اما جمع‌بندی که در حزب شده این است که هر کجا کاندیدای اعتدال و توسعه باشد از او حمایت می‌کنیم.

وی افزود: معتقدیم از راه تعامل سازنده و روابط مطلوب با کشورهای دیگر یک فضای مناسب خواهیم داشت، به حقوق شهروندی پایبند باشیم، توزیع مدیریت بین شایستگان و افراد معتدل باشد.

نوبخت با تاکید بر اینکه با وجود تحریم مجدد امکان توسعه از ما گرفته شده بود، افزود: ما فرزندان ایران هستیم و دلبسته غرب و آمریکا نیستیم و تمام تلاش ما در دولت قبل این بود که تحریم‌ها را برداریم اگر اجازه داده می‌شد می‌توانستیم کار انجام دهیم، با آدمی مثل ترامپ نمی‌شد حرف زد اما نفر بعدی می‌خواست مذاکره انجام گیرد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در پایان گفت: در دو سال گذشته ساکت بودم اما یک سینه سخن داشتم.