در جلسه پنجاه و پنجم کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، نماینده یک شرکت پیمانکار با نام’ اُپتـیم پارک ‘ با حضور در جلسه کمیسیون ترافیک، پیشنهاد ساخت پارکینگهای طبقاتی مکانیزه در فرآیندهای زودبازده و با کمترین متراژ اشغال در سطح زمین را ارائه داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، این شرکت بومی اصفهان ضمن نمایش اسلایدهایی از چندپروڗه اجرا شده در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و ساری، امتیازات ساخت این سبک جدید از پارکینگهای طبقاتی را قابلیت انتقال به مناطق دیگر در صورت لزوم، سطح اشغال کم در زمین ، اجرا در کمترین زمان، استهلاک پایین و تبدیل شدن به یک نماد شهری به لحاظ چشمگیر بودن بصری کار اعلام کرد و گفت: این فونداسیون علاوه بر زودبازده بودن در اجرا، قابلیت استفاده های تبلیغاتی در دیواره خارجی و نصب تجهیزاتی چون ساعت شهری دارد و هزینه های نگهداری از آن نیز رقمی ناچیز و برخوردار از ده سال گارانتی توسط شرکت سازنده است.

وی گفت : این شرکت با پیشنهادهای متعدد و منعطف با شهرداریها وارد همکاری میشود و شهرداریهای طرف قرار داد با هر شرایط که مطلوب آنهاست میتوانند در این اجرا مشارکت کنند.
وی گفت : با اجرای این سبک از پارکینگهای طبقاتی با کمترین سطح اشغال میتوان در زمینی ۵۰ متری ۴۰ اتومبیل را جانمایی کرد.
وی نمای هندسی این سازه مکانیزه را شامل ۲۰ طبقه تمام اتوماتیک با ظرفیت ۲ اتومبیل در هر طبقه اعلام کرد و گفت این فونداسیون در هر زمین با هر ابعاد قابلیت اجرا داشته، فضایی برای دنده عقب و چرخش خودرو نیاز ندارد و مکانیسم آن مانند آسانسورهای ساختمان‌هاست؛ ضمن اینکه محاسبات مربوط به زلزله و جنس خاک و شرایط زمین مورد احداث و ژنراتور برای تولید برق در مواقع ضروری نیز در مطالعات پیش از اجرای این پروژه دیده شده است.

در این جلسه مقرر شد عملیات بازدید و نحوه و امکان اجرای پارکینگ مکانیزه در چند مکان پرترافیک شهر با حضور کارشناسان شهرداری و نماینده شرکت حاضر طی هفته جاری انجام و بررسی شود.