در دیدار سفیر اندونزی با شهردار رشت مطرح شد:

پیشنهاد خواهرخواندگی رشت و بوگور اندونزی | فعال شدن دیپلماسی شهری برای تامین منافع اقتصادی

  پرینت
پیشنهاد خواهرخواندگی رشت و بوگور اندونزی | فعال شدن دیپلماسی شهری برای تامین منافع اقتصادی
شناسه خبر : 157967 | تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ |
پراستیو یولیانتورو بیان کرد: هدف از بازدید شهر رشت این است که روابط فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور اندونزی و ایران ارتقا یابد و دو شهر «بوگور» و «رشت» خواهر خوانده تلقی شوند
به گزارش ندای گیلان از رشت،

شهردار رشت فعال شدن دیپلماسی شهری، را راهبردی برای تامین منافع اقتصادی رشت دانست و افزود: ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی شهر رشت در سازمان جهانی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوارک‌شناسی انتخاب شد و این امتیاز و همچنین جاذبه‌های جغرافیایی و اماکن تاریخی این شهر موجب شده تا با فعال شدن دیپلماسی شهری بتوانیم مباحث گردشگری را به اقتصاد شهری متصل کنیم تا کمک به اقتصاد همشهریان‌مان باشد.
شهردار رشت، شهر رشت را محل تلاقی دو کریدور اقتصادی (شمال – جنوب) و (شرق به غرب) در ایران دانست و بیان کرد: برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کریدورهای مذکور به نفع همشهریان در حال انجام است.
شوقی به پیشنهاد خواهر خواندگی شهر «بوگور» جمهوری اندونزی با شهر «رشت» از سوی سفیر اندونزی استقبال کرد
وی با اشاره به شهرت رشت به عنوان شهر باران، خاطرنشان کرد: رشت به عنوان شهر اولین‌ها در کشورها شهرت یافته و بسیاری از رخدادها برای نخستین مرتبه در این شهر اتفاق افتاده است.
شهردار رشت با بیان اینکه خواهر خواندگی با شهر بوگور می‌توانند سبب مراودات بسیار خوب با کشور اندونزی باشد، اظهار کرد: ظرفیت هتل‌های داخل شهر و مجموعه‌های بوم گردی اطراف رشت آماده پذیرایی از گردشگران است.
وی، وجود ایستگاه راه آهن و فرودگاه را از قابلیت‌های شهر رشت برشمرد افزود: نزدیکی فاصله با پایتخت زمینه تردد خودرویی مسافران به رشت در طول سال را فراهم کرده است.
شهردار رشت با اشاره به اینکه شهر رشت در زمینه خوراک مانند اندونزی حرف برای گفتن دارد، اذعان کرد: از آنجا که ایران و اندونزی مسلمان هستند، مناسبت فرهنگی می‌تواند موجب نزدیکی بیشتر این دو کشور شود.
شوقی، رشت را بزرگ‌ترین تولیدکننده برنج کشور دانست و بیان کرد: استان گیلان به ویژه شهر رشت یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود ضمن اینکه گیلان بزرگ‌ترین تولیدکننده چای و دومین تولیدکننده برنج کشور است.
وی با بیان اینکه استان گیلان در بسیاری از محصولات کشاورزی و باغی مقام‌های نخست و دوم را در کشور دارد، یادآور شد: گیلان به ویژه شهر رشت در زمینه تولید آبزیان دارای استخرهای ماهیان گرم آبی و سرد آبی بسیار است و علاوه بر تامین نیاز شهر و استان به اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه صادرات داریم.
شهردار رشت به وجود دانشگاه گیلان جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در این شهر اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰۰ نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مسلمان و حاشیه دریای خزر در گیلان مشغول تحصیل هستند.
شوقی با اشاره به اینکه رشته‌های فنی مهندسی و پزشکی گیلان جزو رتبه‌های بالای کشور است، اظهار کرد: امر مذکور می‌تواند بستری برای مبادلات و ارتباطات فی مابین باشد ضمن اینکه دانشمندان بزرگی را از رشت داریم که مانند پروفسور سمیعی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جراح مغز و اعصاب در دنیا تاثیرگذار هستند.
وی به وجود چند بیمارستان خصوصی با تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا به غیر از بیمارستانی‌های دولتی در شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: دو بیمارستان در بخش بین الملل داریم که بیماران کشورهای حاشیه خزر برای معالجه به این بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
شهردار رشت با بیان اینکه مراکز درمان ناباروری شهر رشت در کشور زبانزد است، تصریح کرد: پزشکان متخصص بسیاری در رشت داریم که از تجربه‌های جهانی برخوردارند و این این امر می‌تواند در گردشگری سلامت این شهر اثرگذار باشد.
شوقی به فعالیت واحدهای تولیدی بزرگ در دو شهر صنعتی رشت و شهرک صنعتی سپیدرود در شهر رشت اشاره کرد و افزود: رشت از قطب‌های تولید فولاد کشور محسوب می‌شود ضمن اینکه یکی از بزرگ‌ترین صنایع داروسازی کشور در شهر رشت فعالیت می‌کند که علاوه بر تولید داروهای معمول، تعدادی داروهای خاص به ویژه درمان بیماران سرطانی را تولید می‌کند.

سفارت جمهوری اندونزی آمادگی دارد زمینه خواهر خواندگی دو شهر «بوگور» و «رشت» را فراهم کند
سفیر جمهوری اندونزی در ایران نیز در دیدار مذکور با ابراز خرسندی از حضور در شهر رشت، گفت: این سفر نخستین دیدارم از شهر رشت است و امیدوارم این دیدار موجب توسعه روابط بین اندونزی و ایران به ویژه شهر رشت شود.
رونی پراستیو یولیانتورو با اشاره به ارتباط دیپلماتیک ۷۰ساله بین اندونزی و ایران، بیان کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران اخیرا سفری به اندونزی داشتند و در این راستا دو کشور جلسه‌ها و دیدارهای بسیاری در زمینه فناوری و استراتژیک برگزار کردند.
وی به فعالیت جراحی رباتیک دو کشور در سفر آقای رئیسی به کشور اندونزی اشاره کرد و افزود: با خوشحالی و افتخار از تکنولوژی ایران در زمینه جراحی رباتیک در دو بیمارستان اندونزی استفاده کردیم.
سفیر جمهوری اندونزی در ایران ادامه داد: ایران بیمارستان‌ها و پزشکان خوبی دارد و براین اساس اندونزی علاقه مند به گسترش روابط حوزه سلامت با ایران است.
پراستیو یولیانتورو با بیان اینکه زمینه‌های بسیاری برای همکاری با رشت وجود دارد، تصریح کرد: آب و هوای شهر رشت مشابه با شهر «بوگور» کشور اندونزی است و این شهر نیز به عنوان شهر باران شناخته می‌شود.
وی اضافه کرد: بر این باورم بهترین همکاری بین ایران و اندونزی می‌تواند در زمینه شهر خوراک‌شناسی باشد و این امر می‌تواند همکاری در زمینه‌های گردشگری و فرهنگی را ارتقا دهد.
سفیر جمهوری اندونزی در ایران با اشاره به اینکه واقع شدن شهر رشت در نقطه تلاقی ایران و کشورهای حاشیه خزر می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های اقتصادی با اندونزی باشد، بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم شهرهای رشت و بوگور به صورت خواهر خوانده باشند.
پراستیو یولیانتورو در پایان بیان کرد: هدف از بازدید شهر رشت این است که روابط فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور اندونزی و ایران ارتقا یابد و دو شهر «بوگور» و «رشت» خواهر خوانده تلقی شوند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
دیدار نماینده منتخب مردم لنگرود در مجلس با شهردار رشت
بهره‌برداری از ۵ پروژه تقاطع غیر همسطح رشت در نیمه دوم امسال
بهبود وضعیت آسفالت معابر از مطالبه به حق رشتوندان است
تلاش برای باز نگه داشتن معابر اصلی رشت / پارک‌ خودروها در حاشیه معابر؛ اصلی‌ترین مشکل برف‌روبی
پیشرفت فیزیکی ۱۹ درصدی احداث تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی
ارائه لایحه ۲ فوریتی تمدید تشویق ۲۵ درصدی تخفیف عوارض نقدی صدور پروانه به شورا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.