شهردار رشت، با اشاره به حجم بالای نزولات و تلاش برای باز نگه داشتن مسیرهای اصلی، تاکید کرد: از کمک سایر دستگاه‌ها همچون بنیاد مسکن و راهداری و سپاه قدس و نیروی دریایی استفاده کردیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رحیم شوقی با بیان اینکه همکاران شهرداری رشت از ساعات اولیه شروع بارش برف از شب گذشته با توان لجستیکی شهرداری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای باز نگه داشتن معابر اصلی تلاش کردند، افزود: در حال حاضر معابر اصلی باز است.

وی با اشاره به تردد مردم در سطح شهر که کار برف‌روبی را با سختی مواجه کرده است، گفت: مردم از ترددهای غیر ضرور اجتناب کنند تا خدمات‌رسانی بهتر انجام شود.

شهردار رشت با بیان اینکه ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی را در سطح شهر توزیع کردیم و در حال کار هستند، تصریح کرد: با تغییر شیفت، عملیات برف‌روبی در روز هم ادامه دارد و بعد از توقف بارش، بازگشایی معابر فرعی و درجه دو را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداران شهرهای مجاور نیز اعلام آمادگی کرده‌اند، متذکر شد: ماشین آلات شهرداری‌های انزلی و صومعه سرا به سمت رشت حرکت و بازگشایی برخی از محورها را آغاز کرده‌اند تا هرچه سریع‌تر عملیات برف‌روبی انجام شود.

شهردار رشت با اشاره به ترافیک ورودی شهر رشت، تاکید کرد: با همکاری پلیس راه و راهور در حال مدیریت ترافیک هستیم تا ماشین‌آلات ورود سریع داشته باشند و بازگشایی را انجام دهند، لذا شهروندان با خودروهای شخصی به خیابان نیایند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کلیه اتوبوس‌های شهری در حال تردد در معابر هستند و اقدام به جابجایی مردم می‌کنند.

گفتنی است، همچنین محمدباقر بشردانش معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز از مردم خواسته است که تا ۷۲ ساعت آینده به دلیل برفروبی معابر، شهروندان از پارک کردن خودرو کنار خیابان پرهیز کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با تأکید بر اینکه معابر اصلی شهر برف‌روبی شده است، گفت: مشکل عمده در عملیات برف‌روبی معابر وجود خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان هاست.