مدیرعامل سازمان سیما،منظر وفضای سبز با اشاره به کاشت ۶ هزار و ۵۰۰ اصله درختان بومی گیلان در مناطق شهری تا پایان سال جاری اظهار کرد: تعداد ۲۰۰ نهال از گونه های داغداغان، بلوط، انجیری و افرای شیردار در راستای اجرای طرح عمرانی میثاق با حضور مسئولان استانی و شهری در بوستان ملت کاشته شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مدیرعامل سازمان سیما،منظر وفضای سبز اجرای پروژه های عمرانی به منظور پاسخگویی به نیازهای شهری به ویژه ترافیک را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد و افزود: بازکاشت ۱۸ هزار و ۳۵۰ اصله درخت و پنج هزار گونه خاص درختی برای جایگزینی قطع درختان اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر رشت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش سرانه و توسعه فضای سبز شهری رشت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امسال طبق برنامه ریزی های انجام شده به منظور زیباسازی بصری ورودی شهر حدود ۴۰۰ اصله درختان چندساله انجیر و بومی گیلان در مسیر چهار کیلومتری میدان گیل تا باغ رضوان کاشته می شود.
مدیرعامل سیما ،منظر وفضای سبزشهری به همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در راستای واگذاری پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به شهرداری اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری مساحت ۵۰ هکتار از پارک لاکان رشت با زیرسازی معابر، ایجاد روشنایی، احداث سرویس بهداشتی و آلاچیق مورد بهره برداری قرار می گیرد.
علیرضا حسنی ؛ افزایش ۱۷ هزار متر مربعی فضای سبز پارک جفرودی در منطقه سه شهری را از برنامه های شهرداری رشت خواند و بیان کرد: پیمانکار احداث پارک مذکور مشخص شده و عملیات اجرایی را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه احداث پارک ایثارگران به مساحت ۶ هزار متر مربع از جمله برنامه های شهرداری در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری است، اظهار کرد: فرآیند احداث پارک خیرین مسکن مهر رشت به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع آغاز شده و تلاش می شود طی ماه های آینده به اتمام برسد.
حسنی، افزایش و توسعه سرانه فضای سبز شهری همراه با اجرای پروژه های عمرانی را از ویژگی های طرح میثاق دانست و گفت: درختان گونه های بومی در محدوده اجرای پروژه های عمرانی پس از اتمام پروژه و تعریض خیابان ها کاشته می شوند.