پیشرفت فیزیکی احداث تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) از پروژه های طرح میثاق با حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر و پیگیری جدی شهردار رشت به ۱۹ درصد رسید.

به گزارش ندای گیلان از رشت،پروژه های طرح عمرانی میثاق با احداث تقاطع های غیر همسطح و بازگشایی مسیرهای جدید و همچنین محورهای جایگزین با هدف روان سازی تردد و برطرف شدن گره های ترافیکی شهری اجرایی شده و با پشتیبانی و حمایت های محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین جدیت و پیگیری مستمر رحیم شوقی شهردار رشت شتاب گرفته است.

*پیشرفت فیزیکی ۱۹ درصدی احداث تقاطع غیر همسطح نیروی دریایی

بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری رشت؛ عملیات پروژه تقاطع غیر همسطح نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) در مهر ماه سال جاری با هدف کاهش بار ترافیک و بهبود وضعیت عبور و مرور در مسیر تقاطع نیروی دریایی آغاز شد و در حال اجرا است.

پل مذکور به صورت دو پل روگذر رفت و برگشت و متراژ هر پل از شروع رمپ به متراژ ۳۹۰ متر و با عرض ۸/۸ متر شامل ۲ باند عبور و مجموعا ۲۰ دهانه بوده و زیرسازه آن بر روی شالوده عمیق و تعداد ۱۰۴ شمع به قطر ۲/۱ متر و عمق ۲۱ متر احداث می شود ضمن اینکه عرشه پل از تیرهای بتنی پیش ساخته سپری و دال بتنی در جا است.

فرآیند احداث تقاطع غیر همسطح نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) تاکنون تعریض خیابان سمت دیوار نیروی دریایی، خاکبرداری کلی مسیر رفوژ میانی در فاز نخست، آرماتوربندی سبدهای شمع، حفر و بتن ریزی ۲۸ عدد شمع، تخریب پیاده رو فاز ۲ در محل تعریض، تخریب سرشمع ها، آرماتوربندی شبکه سرشمع ها، بتن ریزی ضلع جنوب غربی، تخریب میدان و یک عدد آرماتوربندی سر ستون توسط پیمانکار پروژه انجام شده است.

با توجه به اقدام های انجام شده در راستای اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح نیروی دریایی (شهدای ۷ آذر) طی دی ماه، تخریب سر شمع ها، حفر و بتن ریزی ۹ عدد شمع، آرماتوربندی شبکه سبد شمع ها، خاکبرداری و تخریب میدان نیروی دریایی، تعریض و بتن ریزی ضلع جنوب غربی میدان و اجرای یک عدد انتظار ستون و سر شمع انجام شده و با توجه به پیشرفت فیزیکی ۱۹ درصدی، با سرعت مناسب برای بهره برداری در زمانبندی مقرر، در حال تکمیل است.