استاندار گیلان با انتقاد از سرعت اجرای طرح ملی مسکن در این استان گفت: نگاه علمی به طرح نهضت ملی مسکن در گیلان مورد تاکید است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در همایش طراحی بر مبنای عملکرد (مبانی و نیازها) به مناسبت زلزله منجیل و رودبار در سالن حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: عدم تکیه بر دانش روز در ساخت و ساز و صنعت ساختمان در دهه ۵۰ و ۶۰ منجر به حادثه و فاجعه مرگبار زلزله ۶۹ شد.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری از دانش روز در ساخت و ساز افزود: استفاده از دانش روز در صنعت ساخت و ساز منجر به توسعه مندی در مسکن و شهرسازی می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به وقوع زلزله در نقاط مختلف کشور و جهان اضافه کرد: حوادث غیرمترقبه در دنیا خبر نمی‌دهد و لذا باید در این بخش به صورت کامل آماده باشیم.

عباسی با اشاره به اجرای نهضت مسکن ملی در گیلان بیان کرد: سرعت عمل در اجرای طرح ملی مسکن در گیلان رضایت بخش نیست.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از دانش روز در صنعت ساختمان و ساخت و سازها افزود: نگاه علمی به طرح نهضت ملی مسکن در گیلان مورد تاکید است.

استاندار گیلان با اشاره به محدودیت‌های امکانی و زمین برای ساخت و سازها در این استان اضافه کرد: بازآفرینی شهری در گیلان برای جبران عقب افتادگی مورد توجه است.

عباسی با تاکید بر آمادگی همه جانبه در بحران‌ها در گیلان بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که دیگر شاهد آن نباشیم که با برف نیمه سنگین سقف خانه‌ها فرو بریزد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های دلخراش زلزله رودبار فراموش شدنی نیست، افزود: تلخ کامی زلزله رودبار بعد از ۳۳ سال در اذهان باقی مانده است.