استاندار گیلان گفت: برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و بالندگی نظام تعلیم و تربیت ، باید همه دستگاه ها هدفمند ، منسجم و برنامه محور پای کار باشند.

به گزارش ندای گیلان ازرشت،اسدالله عباسی در دیدار و نشست با اعضای کارگروه تعلیم و تربیت، نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت به ویژه برای نسل جوان جامعه اظهار کرد: نهاد های فرهنگی و متولی به رغم همه تلاش ها؛ باید منسجم تر عمل کنند، در حالیکه برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و بالندگی نظام تعلیم و تربیت باید همه دستگاه ها هدفمند ،منسجم و با برنامه ریزی پای کار باشند.

وی با تاکید براینکه دانشگاه ها نیز باید علاوه بر تحول در حوزه علمی در بخش تعلیم و تربیت متحول شوند، گفت: در فرآیند تعلیم و تربیت و کمک به ارتقای جایگاه فرهنگ در جامعه از همه ظرفیت های استان بهره خواهیم گرفت .

نماینده کارگروه تعلیم وتربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورهم در این دیدار از پایش جدی در حوزه تعلیم و تربیت خبرداد و گفت: اولویت سنجی ها بر اساس برنامه ریزی دقیق و مدون در حال انجام است و در این زمینه از نخبگان ، عالمان و افراد متخصص درحوزه های اجتماعی و فرهنگی مشورت گرفته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین فدایی با گلایه از ناکارآمدی ساختار پرورشی در حوزه آموزش و پرورش گفت : متاسفانه در سال های گذشته به تعلیم و تربیت نسل جوان توجه کمتری شده و این امر باید جدی تر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد ودر این زمینه نقش مردم در کنار نهاد های فرهنگی غیر قابل انکار است .