استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به صدور سند روستایی بیان کرد: صدور سند روستایی برای بومیان منطقه در اولویت اصلی مسؤولان قرار گیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، استاندار گیلان در همایش افتتاح حساب ۱۰۰ امام و روز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سالن شهید حق‌شناس اداره کل بنیاد مسکن گیلان با بیان این مطلب که افتتاح حساب ۱۰۰ امام نشان دهنده یکی از هزاران اقدامات ماندگار ایشان در کشور است، اظهار کرد: نگاه به آینده و بحث محرومیت‌زدایی و تقسیم عادلانه امکانات در کشور از دغدغه‌های مهم بنیانگذار انقلاب امام خمینی (ره) بود که با تشکیل و افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس نهاد بنیاد مسکن در کشور اقدام به رفع این موضوع‌ها کردند.

اسدالله عباسی با اشاره به اینکه فرهنگ محرومیت‌زدایی و گره گشایی از مردم باید در جامعه نهادینه شود، عنوان کرد: مسؤولان باید نگاه جهادی به حل مشکلات داشته باشند، و مدیران بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با نگاه جهادی و محرومیت‌زدایی به روستاها محرومیت را از روستاها محو کنند.

وی افزود: خدمت صادقانه به مردم به ویژه روستاییان از ارزشمندترین کارها است و بنیاد مسکن جدا از شخصیت حقوقی که در رویارویی با مشکلات روستاییان دارد هر کدام از شاغلین این دستگاه به عنوان یک خیٌر می‌توانند راهگشا برای حل موضوعات مردم روستا باشند.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به صدور سند روستایی بیان کرد: صدور سند روستایی برای بومیان منطقه در اولویت اصلی مسؤولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به مساله مسکن، درمان و بهداشت در روستاها و نیز مقاوم‌سازی مسکن در روستاها از کارهایی است که سبب خواهد شد که مانع مهاجرت افراد به شهرها شود و میزان ماندگاری و ثبات زندگی روستایی افزایش خواهد یافت.

استاندار گیلان گفت: دولت دنبال حذف فقر در جامعه است، رویکرد و سیاست فقرزدایی دولت در گیلان پیاده‌سازی می‌شود و حمایت در بحث مسکن و تسهیلات مسکن از نشانه‌های تلاش این دولت برای رفع معضل مسکن در جامعه است

اجرای ۱۱۶۰ پروژه طرح هادی روستایی در گیلان

در ادامه حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به فراز و نشیب‌های حساب ۱۰۰ حضرت امام بیان کرد: در سال‌های گذشته وضعیت حساب ۱۰۰ حضرت امام در گیلان کمرنگ شده بود که در دو سال اخیر با اقدامات صورت گرفته رشد چشم گیری داشته است.

دائمی افزود: در دو سال گذشته بالغ بر ۵ و نیم میلیارد تومانی مردم گیلان به حساب ۱۰۰ حضرت امام کمک کردند و بیش از ۳ میلیارد تومان توسط خیرین به حساب ۱۰۰ حضرت امام کمک شده است که در مجموع بیش از ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی مردم و خیرین به این حساب کمک شده است.

وی ادامه داد: اجرای ۱۱۶۰ پروژه طرح هادی روستایی در گیلان و بیش از ۶۵۰ پروژه طرح هادی روستایی با اعتبار حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر اجرا شده که بخش عمده آن پروژه‌های آسفالت بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در مورد تهیه و بازنگری طرح هادی روستاها گفت: در حال حاضر ۵۳۹ روستای در استان مشمول این طرح قرار گرفتند که برای این این تعداد با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال در دو سال اخیر اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اقدامات خوب بنیاد مسکن در بخش تولید و اجرای نهضت ملی مسکن افزود: تاکنون ۲۲ هزار متقاضی واجد شرایط خود مالکی بوده که ۹۵ درصد افراد شناسایی شده است.

دائمی در مورد صدور سند نیز گفت: صدور ۲۰ هزار جلد سند شهری و روستایی در گیلان انجام شد و با اقداماتی که صورت گرفته در آینده نزدیک ۱۵۲۰ جلد سند در گیلان واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات خوب در اجرای ماده ۴ در گیلان افزود: در راستای این اجرای این ماده ۱۶۸۲ هکتار از اراضی ملی بین بنیاد مسکن و منابع طبیعی تغییر و تحول صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به هم افزایی این نهاد با منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد در تغییر و تحول اسناد اراضی بیان کرد: سند بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی به نام بنیاد مسکن منتقل شده است.

دامی تصریح کرد: بنیاد مسکن گیلان به جهت رشد چشم گیر در تعداد انعقاد قرارداد شده با بانک‌های عامل در سال گذشته موفق به اخذ رتبه برتر کشور شد.

وی افزود: رشد ۶ درصدی شاخص مقام‌سازی روستایی در گیلان را داشتیم که شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در ۱۴۰۰.۵۳ درصد بوده که این شاخص به ۵۹ درصد در سال جاری رسیده است.