نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش قابل تامل شعر در رفع بسیاری از بحران‌ها در کشور گفت: یک بیت شعر بعضا به اندازه یک کتاب سخن گفته و پیغام را می رساند لذا یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن سرودن شعرهایی با مضامین انقلابی و اسلامی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در جلسه با شاعران فرهنگ و ادب در سالن شهید انصاری استانداری با اشاره به نقش قابل تامل شعر در رفع بسیاری از بحران‌ها در کشور اظهار کرد: یک بیت شعر بعضا به اندازه یک کتاب سخن گفته و پیغام را می رساند لذا یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن سرودن شعرهایی با مضامین انقلابی و اسلامی است.

 وی با بیان اینکه باید جلسات با شعرا در حوزه‌های مختلف به ویژه شعرای گیلانی بیش از گذشته برگزار شود، گفت: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست دارم این قبیل جلسات را با شعرا و الخصوص شعرای گیلانی بیشتر کنند.

 استاندار گیلان با تأکید بر تهیه کتابچه شامل سروده شاعران گیلانی بیان کرد: سروده‌های شاعران گیلانی باید به صورت لوح‌های فشرده و یا کتابچه چاب و انتشار پیدا کند زیرا یکی از راه‌های گویش‌های مختلف در کشور از جمله گویش‌های گوناگون در گیلان انجام چنین اقداماتی است.

 عباسی یکی از معجزه‌های پروردگار برای کشور و انقلاب را وجود شعرا و حافظین قرآن دانست و افزود: بدون شک وجود شعرا و قاریان قرآن معجزه خدا برای انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه بیان مطالب و حتی نقد از طریق شعر بسیار در جامعه تاثیر گذار است، گفت:  در قلب و باطن مردم ایران روحیه ادبی آمیخته است لذا باید بیش از گذشته شعرا به این موضوع توجه کرده و با سروده‌های خود به حل مشکلات کشور و گیلان کمک کنند.

 استاندار گیلان با اشاره به افزایش انگیزه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از طریق شعرهایی با مضامین انقلابی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس شعرهای سروده شده توسط شعرا باعث ایجاد انگیزه در بین رزمندگان اسلام می‌شد لذا باید این روند باید برای حل مشکلات کشور ادامه‌دار پیدا می‌کند.

 عباسی با تأکید بر اینکه سرودن شعرهایی با محوریت غزه باید در ایران و دیگر ملت‌های مسلمان توسط شعرا بیشتر شود، بیان کرد: امروز در غزه شاهد یک تراژدی بسیار دردناک هستیم که پشت پرده آن آمریکا و انگلیس است، همان انگلیسی که در دوران قاجار و ماقبل از آن ایران را دچار قحطی کردند.

 وی یکی از بهترین دیدارهای مقام معظم رهبری در طول یک سال را دیدار با شعرا دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با شعرا حس و حال عجیب و خاصی دارند که این امر نشان دهنده اهمیت ادبیات فارسی در پیشبرد اهداف انقلاب است.

 استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان دارای نخبگان فراوانی در حوزه قرآنی و ادبیات فارسی است، افزود: در گیلان دارای نخبگان و فرهیختگان ادبی و فرهنگی هستیم که باید این افراد شناسایی شده و در مدارس مشغول به کار شوند.