استاندار گیلان با تاکید بر احداث مسکن روستایی از بانکهای عامل خواست با کاهش سخت گیری‌ها، تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت و امور را تسهیل کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اسدالله عباسی در جلسه شورای مسکن استان گیلان گفت: در پرداخت تسهیلات برای بخش مسکن روستایی شعب بانکی که در روستاها، دهستانها و بخش ها قرار دارند در تامین تضامین سخت گیری چندانی ندارند و این امر به افزایش تولید مسکن در روستاها کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی باتشویق، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکرارسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند.

عباسی، راه و شهرسازی  را متولی تامین و احداث مسکن استان اعلام کرد و افزود : باید جلسه ای با حضور پیمانکاران و انبوه سازان برگزار شود تا با استماع نظرات آنها، برخی مشکلات موجود تعیین تکلیف و حل شوند.

استاندار گیلان تصریح کرد: مشکلات موجود در بخش احداث مسکن خود مالکی باید طی برگزاری جلسه ای با حضور معاونت عمرانی استانداری و مدیران بانکهای عامل به صورت اختصاصی حل شود.

وی تصریح کرد: همچنین در اجرای طرح باز آفرینی شهری هم جلسه ای با حضور شهرداران تشکیل شود و آندسته از شهردارانی که در این زمینه عملکرد مثبتی داشتند مورد تقدیر  و شهرداران با عملکرد ضعیف نیز تذکر جدی قرار گیرند.

وی ضمن تشکر از مدیران عامل بانکها در پرداخت تسهیلات مسکن خواستار تعامل آنها با متقاضیان این بخش شد و گفت : درصورت بروز مشکل برای پیگیری و رفع مشکلات فرا استانی مکاتبات و مذاکرات را لازم انجام می دهیم.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد : در استان گیلان ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد زمین به مساحت ۲۰۶ هکتار تامین شد.

محمدرضا فلاحتگر تعداد واحد های دارای قرار داد سازنده را ۹ هزار و ۲۲۶ واحد اعلام کرد و افزود : در این استان ساخت ۳۵ هزار ۲۶۰  واحد در دست اجرا است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این جلسه گفت: در ساخت مسکن خود مالکی روستایی ۹۵ درصد متقاضیان واجد شرایط به بانکهای عامل معرفی شدند.

حامد دائمی ادامه داد: در بهمن ماه ۱۴۰۲ سهمیه استان در ساخت مسکن خود مالکی از هفت هزار واحد در سال ۱۴۰۱ به ۱۱ هزار واحد افزایش یافت که از این تعداد حدود ۹ هزار ۸۳ متقاضی به بانکهای عامل معرفی شده و سه هزار ۴۰ نفر نیز موفق به عقد قرار داد شدند.

وی تصریح کرد: هم اینک پنج هزار و ۱۰۷ واحد در مسکن روستایی به مرحله بهره برداری و افتتاح رسیده است؛ در مسکن محرومان هم چهار هزار و ۷۰۰ متقاضی در قالب هفت تفاهم نامه شناسایی شدند که سه هزار و ۲۵۰ واحد از این تعداد تکمیل و تحویل مددجویان شده است.