به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری به دیدار خانواده شهید شوقی و شهید صفاکار رفتند دو شهید والامقام این شهر رفتند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری به دیدار خانواده شهید شوقی و شهید صفاکار رفتند دو شهید والامقام این شهر رفتند.

فاطمه شیرزاد عضو شورای این شهر این دیدار با تبریک ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس و ابراز خوشحالی از اینکه توفیق دیدار با خانواده های معظم شهدا را دارد گفت: در کنار این که رشادت های شهدا هرگز از ذهن ها پاک نخواهد شد و خود را مدیون شهدا می دانیم، زحمات همسران شهدا هم بسیار ستودنی ست که فرزندان شهدا را نگهداری و براساس الگوی اسلامی تربیت کردند که این عزیزان هم اکنون باعث افتخار ما هستند.

در این دیدار سیدرضا موسوی روزان دقایقی به صحبت پرداخت.وی با اشاره به حدیث امام علی(ع) که می فرمایند:ارزش هر انسانی به همت اوست، گفت: شهدا مصداق بارز این حدیث هستند چرا امام در ادامه این حدیث می فرمایند « ارزش هر انسان به میزان شجاعت اوست» و شهدا بالاترین میزان شجاعت را در برابر بالاترین ننگ ها نشان داند.

عضو شورای شهر همچنین درادامه ابراز داشت: ننگی بالاتر از این نبود که عراق به خاک و ناموس ما تجاوز کند وبی تفاوت باشیم که شهدای ما با رشادت و فداکاری و ایثار در برابر تجاوز دشمن ایستادگی کردند.

 همسر محترم شهید صفاکار در سخنانی با بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار و بیان نحوه و تاریخ شهادت گفت: ایشان در تاریخ ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ و در سسلسله عملیاتی که منجر به آزاد سازی خرمشهر گردید شهید شدند.

در ادامه اعضای شورا به دیدار فرهاد شوقی تنها عضو فرزند شهید در شورای اسلامی شهر رشت رفتند.

در ادامه فرهاد شوقی فرزند شهید حسین شوقی ضمن تشکر از اعضای شورا به دلیل حضورشان در سخنانی گفت: پدر بنده زمانی شهید شدند که من نوزادی ۳ ماهه بودم و به دلیل حضور ایشان در جبهه های جنگ حتی یک عکس دونفره با ایشان ندارم، اما ایشان سرمایه ای گرانبها برای بنده و خانواده ما به جای گذاشتند.

شوقی به ویژگی مردم داری پدرخود اشاره کرد و بیان داشت: خاطراتی که دوستان و آشنایان از ایشان نقل می کنند همواره از مردم داری ایشان به صورت ویژه یاد می کنند و همین ویژگی ایشان بود که موجب مردم به منِ فرهاد شوقی با این سن اعتماد کنند