اختصاصی گیلان فردا – موش بیور یا نوتریا حیوانی است که اصالتا اهل آمریکای جنوبی است . حیوانی که به خاطر پوستش به اروپا آورده شد و از آنجا به آذربایجان و در نهایت پایش به ایران و آستارا هم باز شده است.

ندای گیلان:اختصاصی گیلان فردا – موش بیور یا نوتریا حیوانی است که اصالتا اهل آمریکای جنوبی است . حیوانی که به خاطر پوستش به اروپا آورده شد و از آنجا به آذربایجان و در نهایت پایش به ایران و آستارا هم باز شده است.

اختصاصی گیلان فردا – موش بیور یا نوتریا حیوانی است که اصالتا اهل آمریکای جنوبی است . حیوانی که به خاطر پوستش به اروپا آورده شد و از آنجا به آذربایجان و در نهایت پایش به ایران و آستارا هم باز شده است. اکنون تعدادش آنقدر زیاد شده که موجبات نگرانی زیست شناسان شود. چه آنکه این جانور زیبا اما غیربومی علفخوار است و مسلما به یک گیاهی آن هم گیاهان کنار رودخانهعلاقه دارد. از این رو تغذیه اش از آن گیاه ممکن است منجر به نابودی آن گونه شود. اگرچه مضراتش از راکون – حیوان روسی و غیربومی جنگل های شمال ایران – خیلی کمتر است اما بنابه نظر زیست شناسان حتما باید تبعات حضور این میهمان ناخوانده در گیلان بررسی شود. حضوری که در حال سرایت به نقاط دیگر جنگل های شمال هست. نوتریا دیروز در آستارا دیده شد امروز در تالش و فردا هم احتمالا در سراسر جنگل های شمال. گفتنی است تعدادی از این جانور پیش از این در جنگل های آذربایجان غربی هم دیده شده بود. اما آیا این حضور خطراتی به همراه ندارد و اگر دارد چگونه می توان از میزان آسیب هایش کاست؟ عکس ها متعلق به فردین نظری عکاس گیلانی اهل تالش است که به تازگی گرفته شده و در اختیار گیلان فردا گذاشته شده است.1432