مدیر ساخت و توسعه راه‌های گیلان از تلاش برای ارتقای شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان و رسیدن به نرم کشوری خبر داد.

ندای گیلان:مدیر ساخت و توسعه راه‌های گیلان از تلاش برای ارتقای شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان و رسیدن به نرم کشوری خبر داد.

محمدرضا نازک‌کار در نشست راه و شهرسازی گیلان گفت: احداث و بهسازی راه‌های روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این اداره کل نیز رویکرد جدی برای تحقق آن دارد.

وی به آسفالت راه روستایی پیرموسی در رشت اشاره کرد و اظهار کرد: این راه روستایی به طول 8/1 کیلومتر با برآورد اعتباری بالغ بر 324 میلیون تومان به شیوه تفاهم‌نامه‌ای در حال انجام است.

نازک‌کار آسفالت راه روستایی چفلکی شهرستان سیاهکل را از دیگر اقدامات در دست اجرای آسفالت راه‌های روستایی برشمرد و افزود: این راه روستایی به طول 4 کیلومتر با برآورد اعتباری بالغ بر 720 میلیون تومان به شیوه تفاهم نامه‌ای در حال اجراست.

وی با اشاره به آسفالت راه روستایی حشمت آباد ویشان، بیان کرد: این راه روستایی به طول 2 کیلومتر و با صرف اعتباری بالغ بر 360 میلیون تومان در رودبار و آسفالت راه روستایی ویسرود بالا به طول 5/1 کیلومتر در شهرستان شفت با اعتباری بالغ بر 270 میلیون تومان در حال انجام است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های گیلان با تاکید بر اهمیت آسفالت راه‌های روستایی خاطرنشان کرد: راه روستایی ایمن و مناسب باعث بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی و افزایش درآمد روستائیان شده و تمایل آنها را به زندگی در روستا افزایش می‌دهد.

نازک‌کار افزود: اداره کل راه و شهرسازی گیلان تمام توان خود را در بهبود و ارتقاء سطح کیفی محورهای روستایی بکار گرفته بطوریکه اجرای عملیات آسفالت راه‌های روستایی با توجه به مساعد بودن شرایط جوی، با شدت بیشتری در حال اجراست تا عقب‌ماندگی شاخص برخورداری آسفالت در راه‌های روستایی گیلان جبران و به نرم کشوری نزدیک شویم.

ایلنا