استاندار گیلان گفت: در راستای قرارداد و تفاهم‌نامه مهم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در بنادر کشور، توافقنامه حدود ۱۷ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری در بندرانزلی به امضاء رسید.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی اظهار کرد: تفاهمنامه این مبلغ از سرمایه‌گذاری در بندرانزلی در جریان برگزاری همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری در تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان کشوری و استانداران استانهای ساحلی  به امضاء رسید.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در کشتیرانی، تعمیر کشتی‌ها و بخش مربوط به ذخیره کالاهای اساسی و راهبردی گندم، غلات و روغن در بندرانزلی باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت اثرگذار و جدی بنادر انزلی، کاسپین، آستارا و چمخاله در این استان، گفت: بنادر استان گیلان در مسیر تحقق توسعه دریامحور با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گام بر می‌دارند.

عباسی ادامه داد: حمل و نقل دریایی با توجه به ارزان بودن، مزیت‌های بسیار بالایی دارد و امیدوار هستیم با استقبال بخش خصوصی و ابلاغ سند ارزشمند سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری شاهد رونق حمل و نقل دریایی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه مهم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در بنادر کشور با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی؛ رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان و برخی استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور در تهران به امضا رسید.

این ۳۱ فقره قرارداد در ۳ میز مختلف به امضا رسید و مربوط به بنادر شهیدرجایی، امام خمینی (ره)، بوشهر، امیرآباد، شهید بهشتی، انزلی و نوشهر است.