شهردار کلانشهر رشت از افتتاح ۲ الی ۳ بازارچه در شهر تا پایان سال خبر داد و گفت: در آینده ای نه چندان دور این بازارچه ها به سمت محلات نیز هدایت و تسری خواهد یافت.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛سید محمدعلی ثابت قدم در سخنانی با تاکید بر سرعت بخشی پیرامون موضوع ساماندهی دست فروشان اظهار داشت: توسعه بازارچه ها علاوه بر کاهش معضلات ترافیکی نقش بسزایی در ارتقا اقتصاد خرد خانوارها دارد.

شهردار رشت تصریح کرد: کاسبین و دست فروشانی که در این بازارچه ها مستقر شده اند قبلا در مکانی که مشغول به کار بودند که به لحاظ بهداشت ، در توزیع مواد غذایی با مشکلات عدیده ای مواجه بوده اند.

وی از افتتاح ۲ الی ۳ بازارچه در شهر تا پایان سال خبر داد و گفت: در آینده ای نه چندان دور این بازارچه ها به سمت محلات نیز هدایت و تسری خواهد یافت.

ثابت قدم خاطرنشان کرد: در صورت رعایت استانداردهای بهداشتی از سوی سرمایه گذاران گامی مهم در پایداری بازارچه ها و جلب رضایت شهروندان برداشته خواهد شد.

شهردار رشت یادآور شد: امید است تا با بکارگیری بخش خصوصی و توزیع متناسب بازارچه ها در سطح شهر کالاهای مورد نیاز شهروندان با رعایت استانداردهای بهداشتی و کیفی قابل دسترسی سریع باشد.

احمد واثق کارگرنیا عضو شورای اسلامی شهر نیز با گرامیداست ایام ولایت امام زمان(عج) اظهار داشت: ساماندهی دست فروشان سطح شهر یکی از موضوعات مهم در جلسات دور چهارم شورا بوده است

کارگرنیا با تاکید بر گام های ارزشمند شورا در ساماندهی دستفروشان تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری مسئولیت نطارت در بازارچه های خصوصی دارد، شایسته است تا شهردار محترم در جلسه ای با حضور نماینده شرکت سرمایه گذار و مدیر مناطق شهرداری ها مشکلات بازارچه های خصوصی را شناسایی و اعتماد کاسبان را نسبت به استمرار فعالیت غرفه ها جلب نماید.

یاسر محجوب معاون فنی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت با اشاره به کاهش ترافیک در خیابان آزادگان رشت پس از انتقال کسبه به این بازارچه اظهار داشت: این بازارچه با داشتن ۸۶ غرفه با همت و تلاش خدمات شهری منطقه دو ، و بخش خصوصی در محل پارکنیگ پشت فروشگاه رفاه در راستای کاهش بارترافیکی خیابان آزادگان برپا شده است.