معتمد گفت:این جریان به دنبال پیشرفت و تحولی است که با منافع ملی و ساختار فکری، فرهنگی و ارزشی جامعه دینی و اسلامی ما مغایرت دارد

به گزارش ندای گیلان، حجت‌الاسلام عزت‌الله معتمد پیش از ظهر امروز در همایش هادیان سیاسی پاسدار و بسیجی سپاه ناحیه این شهر، به موضوع نفوذ از نگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد.

وی اظهار کرد: مدت‌هاست چشمان تیزبین ناخدای کشتی انقلاب اسلامی خطر نفوذ دشمن را تشخیص داده و به همگان به ویژه نخبگان، دلسوزان و علاقه‌مندان به انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) گوشزد فرموده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، روشنفکران بیمار و غرب‌زده را در شرایط فعلی و حساس کشور خطرناک‌ترین طیف جریان سیاسی و فکری موجود در درون انقلاب دانست.

وی ادامه داد: جریانی که با فاصله گرفتن از بایسته‌های وحیانی، تولیدات متعفن غرب را در حوزه‌های فکری، سیاسی و اجتماعی، بر سرمایه‌های عظیم دینی و اسلامی ترجیح می‌دهد، با همین تولیدات به دنبال تغییر فضای فرهنگی، سیاسی و علمی جامعه اسلامی است.

معتمد تحلیل و بررسی لایه‌های پیچیده و ماهیت گرایش‌های فکری جریان مذکور را از وظایف کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت این ملت و کشور هستند، عنوان کرد و گفت: این افراد باید  ماهیت گرایش‌های فکری را برای مشکل حاضر و نسل‌های آینده تبیین و روشن کنند.

وی با بیان اینکه جریان فکری بیمار مذکور به تبع فرهنگ غربی و به بهانه رونق بخشیدن به بازار و اقتصاد، خواهان تغییر و گذر از اسلامیت انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: این جریان به دنبال پیشرفت و تحولی است که با منافع ملی و ساختار فکری، فرهنگی و ارزشی جامعه دینی و اسلامی ما مغایرت دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تصریح بر اینکه برخی پیشرفت و ترقی کشور و حتی دین و آموزه‌های دینی را نادیده می‌گیرند، خاطرنشان کرد: این افراد به دلیل افکار غرب پسندانه‌ای که دارند حاضر هستند منابع و منافع ملی را در اختیار بیگانگان قرار دهند.

به گفته وی، جریان بیمار مذکور به دلیل تضاد ماهیتی که با اسلام دارد در مقابل تفکر دینی ایستاده و در مسایل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، تابع بی‌چون و چرای نظام فکری لیبرالی است.

معتمد افزود: طرح نظام فکری مبتنی بر اقتصاد آزاد و حتی نگاه ماتریالیستی به زیربنا بودن اقتصاد، بدون لحاظ پیوست‌های دینی و فرهنگی، از نفوذ و رخنه خطرناک‌ترین طیف جریان فکری بیمار و غرب‌زده خبر می‌دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به زمینه‌های رخنه و نفوذ، خاطرنشان کرد: این جریان فکری بیمار در حقیقت پیرو منورالفکرهایی است که در حافظه تاریخی ملت ایران و ادبیات سیاسی کشور و مقاطع و برهه‌های حساس نهضت‌ها و قیام‌ها و انقلاب های دینی و اسلامی، زمینه‌ساز رخنه و نفوذ دشمن بودند.

وی با بیان اینکه دلبستگی و نگاه حیرت‌انگیز به غرب، زمینه رخنه و نفوذ دشمن را مهیا می‌کند، خاطرنشان کرد: بدون تردید بخشی از عناصر طیف فکری این جریان به طور آشکار و پنهان، خواسته و ناخواسته عضویت فکری در لژهای فراماسونری را یادآوری و تداعی می‌کند.

به گفته معتمد، دلبستگی و وابستگی و نگاه حیرت‌انگیز و بی‌قید و شرط برخی به غرب و بزرگ شمردن هر چه به بیگانگان تعلق دارد و تحقیر کردن هر آنچه مربوط به حوزه خودی و داخلی است، می‌تواند زمینه و مسیر رخنه و نفوذ دشمن را بیش از پیش فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه امروز اسلام‌زدایی و تقدس‌زدایی دینی از حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و روابط بین‌الملل از نغمه‌های شیطانی عناصری است که برای رخنه و پذیرش فرهنگ غرب در کشور، بر طبل باطل و دروغین عدم مخالفت دین اسلام با فرهنگ غرب می‌کوبند، گفت: همانگونه که اسلام با کفر تضاد ماهیتی دارد، انقلاب اسلامی نیز با استکبار جهانی مغایرت دارد.

این مسئول با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری متذکر شد: باید مراقب بود برخی فرصت‌طلبانه و فریب‌کارانه با هزینه و سرمایه‌های ملی این کشور می‌خواهند تفکر و فرهنگ غربی را در لفافه مصلحت دینی به کشور وارد کنند و این همان مبادی و بستر نفوذی است که مقام معظم رهبری نسبت به آن بارها هشدار داده‌اند.

وی حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند را در حقیقت، مانور جمهوریت برای دفاع از اسلامیت انقلاب اسلامی دانست./فارس