معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت:جنگل و دریا باعث عقب ماندگی گیلان نیست و این استان را به یکی از پنج قطب گردشگری کشور تبدیل کرده است.

 

به گزارش نداي گيلان: حمید رضا آذرپور  به مناسبت هفته گردشگری اظهار کرد: بسیاری از افراد جنگل و دریا را عامل عقب ماندگی گیلان می دانند، اما جنگل و دریا باعث عقب ماندگی گیلان نیست و این استان را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرده، اما راه‌اندازی راه‌آهن و اتصال آن به شبکه سراسری می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش جمعیت ورودی گردشگران به این استان برای استفاده بیشتر از این مواهب خدادادی داشته باشد.

وی ادامه داد:این استان یکی از پنج قطب مطرح گردشگری در کشور است که سالانه پذیرای جمعیت‌ زیادی از گردشگران است؛ با این حال آمارها نشان می‌دهد که هرچه جلوتر می‌رویم و زیرساخت‌های گیلان تکمیل‌تر ‌شود، استقبال و اشتیاق مردم هم برای سفر به استان نیز بیشتر می‌شود.

آذرپور با اشاره به این‌که تنها راه ارتباطی استان ما با سایر استان‌ها هم اکنون خطوط هوایی(محدود) و مسیرهای جاده‌ای رشت به قزوین، چابکسر به مازندران و آستارا به اردبیل است، ‌افزود: با این حال هرساله شاهد افزایش ورود گردشگر و مسافر به استان هستیم؛ بنابراین تصور کنید اگر خط ریلی نیز به این مسیرهای ارتباطی افزوده شود، چه تاثیر فزاینده‌ای در افزایش آمار گردشگران و رونق و توسعه گردشگری استان خواهد داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی خط ریلی قزوین – رشت – بندرانزلی – آستارا، علاوه بر رشد و توسعه گردشگری استان به‌واسطه افزایش ورود مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، شاهد اشتغال‌زایی پایدار به دلیل ایجاد ایستگاه‌های متعدد قطار و سایر اماکن خدماتی مورد نیاز در مسیرهای ریلی و درنهایت توسعه اقتصادی استان خواهیم بود؛ ضمن این‌که صنایع دستی ما نیز بهتر و بیشتر از قبل به کشورهای اروپایی صادر خواهد شد.

اجرای راه‌آهن قزوین – رشت که یکی از طرح‌های ملی کشور و مطالبات مهم مردم استان گیلان است، گرچه با کندی و تاخیر بسیار همراه بوده و هنوز به سرانجام نرسیده، اما ظاهرا و در صورت تامین اعتبار لازمه، قرار است در سال 95 به سرانجام برسد تا صدای بوق قطار روی این خط ریلی به صدا درآید و این ارتباط ریلی قرار است تا بندر انزلی و آستارا نیز کشیده شود؛ علاوه بر این‌که باعث افزایش حجم و ارتقای حمل و نقل ترانزیتی بین کشورهای شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی با جمهوری‌های آسیای میانه و قفقاز، خلیج‌فارس و اقیانوس هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا می‌شود، موجب توسعه اقتصادی و گردشگری در منطقه و کشور و ایجاد اشتغال در استان‌های گیلان و قزوین خواهد شد.