رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد: گرانفروشی و عدم درج قیمت کالا بیشترین شکایات مردمی به ستاد خبری ۱۲۴ گیلان بوده که در این باره بیش از چهار هزار گزارش دریافت شده است.

نداي گيلان: محمد درویش کردار با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۳۰۰ مورد از این گزارشات مربوط به بخش کالایی و بیش از ۸۶۰ مورد گزارش مربوط به بخش خدمات بود، اظهار کرد: با بررسی های به عمل آمده از سه هزار و ۸۷۱ مورد از این شکایات، بیش از نیمی آن ها متخلف شناخته شدند.

وی با تاکید بر اینکه سایر گزارش های مردمی نیز در دست بررسی است، افزود: دریافت گزارش های مردمی از طریق سامانه ستاد خبری ۱۲۴ و فعالیت ناظران افتخاری در بازار و مراکز خدمات دهی یکی از مهم ترین شیوه های نظارت بر بازار کالا و خدمات است.

درویش کردار تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال،  ۷۲۲ مورد شکوائیه مردمی نیز به صورت حضوری به ستاد خبری اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان رسیده و مورد بازرسی قرار گرفته است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از نظارت مستمر بازرسان این سازمان بر بازار کالا و خدمات و مراکز اقتصادی سراسر استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال،  بیش از ۱۸۸ هزار مورد بازرسی از سطح واحدهای اقتصادی استان انجام شده است.

وی افزود: طی این بازرسی ها تخلف در بیش از هشت هزار واحد محرز و پرونده تخلف آن ها جهت سیر مراحل قانونی به شعب تعزیرات حکومتی و یا هیأت های رسیدگی به تخلفات صنفی استان ارسال شده است.

به گفته درویش کردار عمده ترین گزارش های مردمی مربوط به بخش کالایی و به عرضه نان،  پوشاک، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل و نقل مسافر، رستوران ها، نمایشگاه های فروش خودرو و مشاورین املاک اختصاص دارد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان کرد: بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی و تقلب بوده است.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا، کم فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش،  فروش اجباری و سایر تخلفات می توانند گزارشات خود را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و یا سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند/ مهر