علیزاده با بیان اینکه نوروز 95 یک‌هزار و 400 واحد گردشگری کار اسکان مسافران نوروزی را انجام می‌دهند،گفت: در گیلان روزانه ظرفیت پذیرش 670 هزار نفر وجود دارد

ندای گیلان-سایر رسانه ها:رضا علیزاده امروز با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای مسافران نوروزی اظهار کرد: در نوروز 95 برنامه‌هایی در زمینه برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، غذایی و… تدارک دیده شده اقدام‌هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نوروز 95 یک‌هزار و 400 واحد گردشگری کار اسکان مسافران نوروزی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: در گیلان روزانه ظرفیت پذیرش 670 هزار نفر وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان استفاده از ظرفیت مدارس برای اسکان مهمانان نوروزی را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد و گفت: 399 مدرسه در قالب 3 هزار و 83 کلاس درس آماده پذیرش مسافران نوروزی است.

وی با بیان اینکه در نوروز 95 فصل جدیدی از ارائه خدمات گردشگری رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: تاسیسات اقامتی و پذیرایی، زیباسازی شهری، تدوین ویژه برنامه‌های فرهنگی و آیینی و نیز چاپ اقلام نوروزی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی انجام شده است.

علیزاده تحقق سفری دلپذیر و آرام برای گردشگران نوروزی را از اهداف مهم مجموعه مدیران اداره کل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد و یادآور شد: برای اسکان مسافران نوروزی مسافرکاشانه‌ها، هتل‌ها و دیگر واحدهای اقامتی آماده هستند.

وی با اشاره به اینکه تاسیسات گردشگری گیلان از سال 90 تاکنون رشد داشته است، متذکر شد: اکنون حدود 7 هزار و 660 اتاق برای اسکان مسافران آماده شده که این تعداد باید افزایش یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان جاذبه‌های گردشگری این استان را موجب ایجاد انگیزه سفر در مسافران این استان دانست.

وی یادآور شد: نوروز 94 تعداد 6 میلیون و 300 هزار نفر مسافر پذیرش داشتیم و پیش‌بینی می‌شود نوروز 95 آمار ورود گردشگران به گیلان افزایش یابد.

منبع:فارس