مدیرکل گمرکات شهرستان مرزی بندر آستارا از 24 ساعته شدن قریب الوقوع فعالیت مرز گمرک آستارا خبر داد.

دکتر حمیدرضا محمدی، با اعلام خبر فوق خاطر نشان کرد: با مساعدت و حمایت های رئیس کل گمرک ایران، اقدامات مهم و تأثیرگذاری برای توسعه اقتصادی، بهبود تجارت، افزایش فعالیت های گمرکی و بهبود فضای کسب و کار در مرز آستارا صورت پذیرفته است که در آینده ای نزدیک شاهد 24 ساعته شدن فعالیت مرز گمرک این شهرستان خواهیم بود.

وی خبر تغییر ساعت را با استناد به تصمیمات کمسیون مشترک اقتصادی دو کشور مطرح نمود و ادامه داد: استقرار کامل مدل فیزیکی و سیستمی پنجره واحد تجاری و توسعه سامانه جامع گمرکی در تمامی رویه های گمرکی شامل واردات، صادرات، ترانزیت، خروج و ورود موقت کالا از جمله اقداماتی می باشد که در گمرک آستارا شاهد آن هستیم.

محمدی در بخش دیگر سخنان خود به رشد 207 درصدی فعالیت گمرک اسکله بندر آستارا در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال 1393 اشاره کرد، افزود: دیگر اقدام صورت پذیرفته در ارتباط با ورود و خروج سریع کامیون ها، تبدیل سیستم درب خروج این گمرک به سیستم مکانیزه می باشد.

وی رشد 100 درصدی درآمدهای گمرک آستارا در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نقطه عطف این گمرک دانست و تصریح کرد: با توجه به قدیمی بودن دستگاه ایکس ری کامیونی موجود در محوطه گمرک، تقاضای خرید یک دستگاه جدید به منظور تسریع در انجام امور ترانزیتی و صادراتی مطرح گردید که با موافقت رئیس کل گمرک ایران مواجه شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به حمایت های مسئولان شهرستان در راستای توسعه اداره کل گمرک آستارا سخن گفت و اظهار داشت: این گمرک بیش از 200 سال قدمت دارد و در امور بندری، واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین‌المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می کند.

منبع:ایسنا