بارها نسبت به تأخیر برخی از اعضای شورا برای حضور در جلسات علنی اعتراض شده اما نسبت به این مسئله بی‌اعتنا هستند

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی رفیعی‌نوده  با اشاره به مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی در این شهر، اظهار کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی جزء مصوبات شورا بوده و بر اساس قانون، فرماندار رشت باید مصوبات شورا را یا صراحتاً بپذیرد یا رد کند و موضوع تأیید مشروط مصوبات شورا وجاهت قانونی ندارد.

وی با بیان اینکه مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت صراحتاً مورد تأیید فرماندار رشت قرار گرفته است، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی این مصوبه مورد پذیرش فرماندار نیست موضوع باید برای بررسی و حصول نتیجه به شورای حل اختلاف ارجاع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: بر اساس قانون شورا نمی‌تواند مصوبه‌ای را که در گذشته یک‌بار مورد تأیید فرماندار قرار گرفته بار دیگر نقض شود و درباره آن تصمیم‌گیری کند.

وی در ادامه به وضعیت بی‌نظمی در برگزاری جلسات شورا اشاره کرد و یادآور شد:

بارها نسبت به تأخیر برخی از اعضای شورا برای حضور در جلسات علنی اعتراض شده اما نسبت به این مسئله بی‌اعتنا هستند.

رفیعی‌نوده با بیان اینکه 9 اردیبهشت روز شوراهاست، خاطرنشان کرد: برای گرامیداشت این روز برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به همزمانی برنامه‌های روز شورا با انتخابات مجلس، گفت: به دلیل تقارن روز شوراها با زمان برگزاری انتخابات مجلس، مراسم روز شوراها به شنبه هفته آینده موکول شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به وضعیت پروژه پارک آبی رشت اشاره کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذار این پروژه طی فراخوان عمومی و با انجام تشریفات قانونی انتخاب شده اما هنوز هیچ اقدام اجرایی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی متذکر شد: موضوع یادشده را به صورت مکتوب از شهردار پیگیری کرده و نتیجه آن را در جلسات آینده شورا به آگاهی اعضا می‌رسانم./منبع:فارس