رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به کاهش بروز تجمعات کارگری کارخانجات در دو سال گذشته در گیلان، از رشد دو برابری سرمایه‌گذاری صنعتی گیلان و افزایش بیش از دو برابری صادرات در سال گذشته علیرغم وجود مشکلات متعدد تحریمی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان گفت: بازدیدهای اخیر مدیران ارشد دستگاه قضایی استان از واحدهای صنعتی، موجب دلگرمی، امید آفرینی و آرامش خاطر صاحبان صنایع شده است.

وی با اشاره به وجود تعهد ۴۰ درصدی تامین اقتصادی و اشتغال جامعه در این سازمان، تکالیف بخش صنعت، معدن وتجارت را بسیار سنگین دانست و افزود: این تکالیف علیرغم کمیود اعتبارات بودجه ای و امکانات برعهده ماست و تحریم های ظالمانه و بروزبحرانهای اخیر نیز مزید برعلت این دشواری ها شده است.

دلق‌پوش رشد دو برابری سرمایه‌گذاری صنعتی گیلان و افزایش بیش از دو برابری صادرات در سال گذشته علیرغم وجود مشکلات متعدد تحریمی را به فال نیک گرفت و ادامه داد: با تمهیدات مدیریت جدید دستگاه قضایی استان؛ امنیت و آرامش در بخش تولید تقویت و احیاء شده است و قطعاً رویکرد مثبت دستگاه قضایی به تولید، باعث رشد سرمایه گذاری در حوزه تولید و تجارت گیلان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان با وجود شرایط  و پتانسیل های ویژه به لحاظ زیرساختهای ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی و همچنین دسترسی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری حاشیه خزر؛ می‌تواند پیشانی تحرک اقتصادی کشور باشد.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به کاهش بروز تجمعات کارگری کارخانجات در دو سال گذشته در گیلان،گفت: همواره در صدد رفع مشکلات واحدهای صنعتی در قالب تشکیل کارگروه رفع موانع تولید، رونق تولید، گفتگوی بخش خصوصی با دولت و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و کارگروه اقتصاد مقاومتی با همراهی استاندار پرتلاش و همراهی مدیران عضو کارگروه ها در حوزه تولید و تجارت بوده ایم.

دلق پوش در بخشی دیگر از سخنان خود، تشکیل شعبه تخصصی شورای حل اختلاف معدنی را جهت تسریع در رفع چالشهای معادن گیلان خواستار شد و عنوان کرد: تشکیل شعبات تخصصی قضایی در بخش صنعت و معدن می تواند به کاهش اطاله دادرسی برخی از اختلافات این حوزه کمک شایانی نماید.

/ایسنا