رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت بر مشاورین املاک در استان گفت: مشاورین املاک به حق کمیسیون قانونی و نرخ نامه پایبند باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمور پورحیدری در گفت وگو با رسانه‌ها با اشاره به لزوم رعایت ضوابط و قوانین توسط مشاورین املاک اظهار کرد: رؤسای اتحادیه‌های املاک سراسر استان نسبت به چارچوب قانونی و نرخ نامه‌های ابلاغ شده توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هرگونه سو استفاده ناشی از اضافه دریافت‌ها از خریداران و فروشندگان تخلف محسوب می‌شود، افزود: اجرای طرح تشدید نظارت بر مشاورین املاک از نیمه خرداد آغاز و تا آخر تابستان در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صمت گیلان اضافه کرد: بر همین اساس برای ۶۰ مشاور املاک به ارزش بیش از ۲۸۲ میلیون تومان پرونده تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

پورحیدری ارائه فاکتور و درج قیمت را حق قانونی مخاطبین این واحدهای صنفی عنوان کرد و ادامه داد: در این شرایط دشوار اقتصادی با هرگونه سو استفاده و تضییع حقوق عامه به شدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبانی بین مالکین با مشاورین املاک سبب افزایش نرخ غیرقانونی منطقه‌ای شده و متأسفانه این موضوع بسیاری از افزایش قیمت‌ها و آشفتگی بازار املاک را سبب می‌شود و در صورت مشاهده با اصناف مورد اشاره برخورد می‌شود.