رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار بافنده فرش در استان گفت: برند سازی در بخش فرش گیلان صورت نگرفته است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمور پورحیدری امروز در نخستین جشنواره فرش دستباف در گیلان اظهار کرد: قابلیت‌های فرش دست بافت گیلان مغفول مانده است که باید بیشتر در این حوزه توجه شود.

وی با انتقاد از نگاه منفعلانه در حوزه فرش در گیلان، افزود: گیلان با وجود ۱۳ هزار بافنده فرش یکی از قطب‌های تولید این بخش در کشور است.

رئیس سازمان صمت گیلان با تاکید بر اینکه آسیب شناسی در حوزه فرش مورد توجه است، گفت: دگرانگیزی در حوزه فرش گیلان در دستور کار قرار گرفته و با احصاء مشکلات و چالش‌ها در راستای حل این مشکلات قدم بر می‌داریم.

پورحیدری با بیان اینکه گیلان در حوزه صادرات فرش قابلیت‌های ارزشمندی دارد، گفت: فرش ایران و گیلان در جهان حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اهمیت برندسازی در حوزه فرش افزود: برند سازی در بخش فرش گیلان صورت نگرفته است و همین موضوع به چالش تبدیل شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با تاکید بر لزوم بازاریابی و اقتصادی سازی در حوزه فرش استان بیان کرد: برندسازی و اقتصادی سازی در بخش فرش و ابریشم، اشتغال آفرین است.

پورحیدری با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار بافنده فرش در گیلان اضافه کرد: تولید فرش از ۱۲ هزار متر مربع به ۵۱ هزار متر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد از بافندگان در گیلان خانم هستند و فقط ۸ درصد آقایان در حوزه فرش فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۹۵۰۰ بافنده تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت: بافندگان مشکلات زیادی در حوزه تأمین اجتماعی دارند.

پورحیدری با اشاره به چالش‌های اعتباری در بخش ارتقای صنعت فرش، بیان کرد: فرش علاقه مندان زیادی دارد اما به علت مشکلات اعتباری در این بخش ضعیف هستیم.

وی به تشریح بخشی از مشکلات و چالش‌های صنعت فرش پرداخت و افزود: نبود برند مشخص، فقدان اعتبارات و نبود تشکلی خاص در حوزه صنعت فرش بخشی از مشکلات این صنعت است.