رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اشتغال هفت هزار نفر در بخش صنایع معدنی استان گفت: ۷۱ محدوده معدنی در گیلان از طریق مزایده در مرحله واگذاری قرار دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمور پورحیدری امروز در همایش جایگاه معدن و صنایع مدنی در توسعه اقتصادی گیلان با رویکرد «توسعه معدن اقدامی پایدار» در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: استان گیلان دارای ۴۷ واحد معدنی پروانه‌دار است که هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در آن اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه گیلان استانی معدنی نیست، افزود: چالش‌های گیلان در حوزه معاون و زیرساختی بسیار زیاد است و تکثر جلسات و نشست در راستای رفع این چالش‌ها است.

رئیس سازمان صمت گیلان از واگذاری ۷۱ محدوده معدنی از طریق مزایده در این استان خبر داد و اضافه کرد: واگذاری معادن به افراد و شرکت‌ها با تاکید بر مباحث اهلیت سنجی و بررسی شرایط فنی و مالی انجام می‌شود.

پورحیدری با بیان اینکه معادن در تأمین مصالح نقش مهمی ایفا می‌کنند، گفت: مصالح و فرآورده‌های معدنی از مسیر فعالیت معادن می‌گذرد.

وی از فعالیت ۲۲۰ واحد صنایع معدنی در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد واحدها در زمینه فرآوری مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده در گیلان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به سهم ۷ هزار نفری اشتعال در بخش صنایع معدنی استان، بیان کرد: در بخش دانه بندی شن و ماسه هم ۱۸ واحد دانه‌بندی وجود دارد که در این بخش حدود ۵ هزار شغل ایجاد شده است.

پورحیدری با بیان اینکه عدم تأمین مصالح سبب افزایش قیمت در مصالح ساختمانی شده است، گفت: برنامه ریزی و تصمیم گیری در بخش تأمین مصالح ضرورت مهم و اثرگذار در این بخش است.

وی به تشریح برخی چالش‌های پیش روی بخش معدن پرداخت و افزود: بی توجهی به اکتشافات پایدار، کم توجهی به مهارت‌های آموزشی و فقدان نقشه راه برای نحوه فعالیت‌های معدنی تنها بخشی از چالش‌های این حوزه است.