رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارزآوری ۲۳۷ میلیون دلاری این استان در ۴ ماهه نخست سال خبر داد و گفت: سهم صنعت و معدن در بخش صادرات و ارزآوری ۴۳ درصد بوده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،تیمور پورحیدری در گفتگویی اظهار کرد: حدود ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی از سال گذشته تاکنون در مسیر دانش بنیان قرار گرفتند.

وی از فعالیت ۸۴ واحد دانش بنیان در گیلان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۹ واحد صنعتی در سه دسته نوپا، نوآور و فناور فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صمت گیلان از ارائه ۱۱۰ خدمات حمایتی به شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و بیان کرد: از جمله این خدمات و حمایت‌ها می‌توان به معافیت‌ها و حمایت‌های مالیاتی و گمرکی، توسعه بازار، تسهیلات مالی، شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی، استفاده از سربازان نخبه به عنوان سرباز صنعت اشاره کرد.

پورحیدری از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای دانش بنیانی ها تا سقف ۲۵ میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: دولت سیزدهم در بخش اشتغال و تولید رویکرد دانش پایه دارد.

وی از احیای حدود ۱۰۰ واحد راکد در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد واحدهای تعطیل و راکد از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم فعالسازی شده و امسال هم ۵ واحد صنعتی به چرخه تولید باز گشت.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه ۸۱ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌های استان قرار دارند، گفت: برابر قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هیچ بانکی حق ندارد جلوی کار تولید را گرفته و یا واحدهای تولیدی را متوقف کند.

پورحیدری از فعالیت مجدد ۸۱ واحد تحت تملک بانک‌ها در گیلان خبر داد و بیان کرد: برطرف کردن موانع و مانع زدایی از سر راه تولید و اشتغال جزو رویکردهای مهم دولت سیزدهم است.

وی، تأمین مواد اولیه را از مهم‌ترین چالش‌های تولید برشمرد و افزود: فقدان نقدینگی دست کارخانجات و شرکت‌ها را برای تأمین مواد اولیه بسته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تخصیص ارز مواد اولیه خارجی توسط بانک مرکزی زمان بر است، گفت: تسهیل در روابط تخصیص ارز برای تأمین مواد اولیه در دستور کار قرار دارد.

پورحیدری از انجام ۷ هزار بازرسی از شرکت‌های تولیدی در استان خبر داد و بیان کرد: مشاهده هرگونه گران فروشی و تخلف در بخش واحدهای تولیدی و صنفی برخورد قاطع می‌شود.

وی از ارزآوری ۲۳۷ میلیون دلاری گیلان در ۴ ماهه نخست سال خبر داد و افزود: سهم صنعت و معدن در بخش صادرات و ارزآوری ۴۳ درصد بوده است.