محمدی با تاکید بر پرهیز از تمرکزگرایی و بخشی‌نگری در کارها خاطرنشان کرد: هرچقدر بتوانیم کارها را بصورت همگرایی و جامع انجام دهیم نتایج بهتری را در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شاهد خواهیم بود

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر پرهیز از تمرکزگرایی و بخشی‌نگری در کارها افزود:هرچقدر بتوانیم کارها را به صورت همگرایی و جامع انجام دهیم نتایج بهتری را در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شاهد خواهیم بود.

به گزارش ندای گیلان،علیرضا محمدی در نشست کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور اعضا این کمیته متشکل از سازمان آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه های آزاد،گیلان و علوم پزشکی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره امور زندانها، نیروی انتظامی،شهرداری،اداره ارشاد اسلامی و سپاه پاسداران در اداره کل کمیته امداد در رشت برگزار شد،اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر نیازمند شناخت صحیح عوامل تاثیرگذار بر بروز این پدیده اجتماعی است که باید به موقع شناسایی شوند.

وی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های عضو کمیته پیشگیری افزود: عامل فرهنگ و تقویت بنیه فرهنگی در راستای پیشگیری از اعتیاد و جرایم حاصل از سوء مصرف مواد مخدر در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی نقش بازدارندگی دارد.

محمدی با تاکید بر پرهیز از تمرکزگرایی و بخشی‌نگری در کارها خاطرنشان کرد: هرچقدر بتوانیم کارها را بصورت همگرایی و جامع انجام دهیم نتایج بهتری را در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شاهد خواهیم بود.

وی استفاده نادرست از رسانه‌های الکترونیک و تکنولوژی را یکی از عوامل بروز آسیب‌های جامعه عنوان کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی در صورت استفاده نادرست می‌توانند بسترهای ایجاد انحراف فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی برای افراد به ویژه جوانان و نوجوانان باشند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان سازمان آموزش و پرورش را یکی از مهمترین نهادهایی دانست که با توجه به نقش آموزشی و فرهنگی متناسب با جامعه هدفی که دارد می‌تواند با آموزش‌های به موقع و تاثیرگذار با بهره‌گیری از امکانات موجود از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده و آگاهی بخش خانواده‌ها و فرزندان آنها باشد.

در ادامه این نشست، مواردی از قبیل تشکیل کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تشکیل شورای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ادارات آموزش و پرورش استان، تشکیل کارگروه کارشناسان و رابطان پیشگیری مناطق ، اجرای طرح‌های دانش‌آموزی بر اساس سند جامع پیشگیری ( طرح رشد مدار )، آموزش مهارت‌های مراقبت از خود در مدارس ابتدایی، آموزش مهارت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، تشکیل کارگروه بررسی طرح افزایش سواد رسانه‌ای از سوی نماینده آموزش و پرورش گیلان مطرح و پیرامون آن بحث و تبادل نظر انجام شد.