استاندار گیلان با انتقاد از ساده‌انگاری مسئله جوانی جمعیت در استان گفت: پژوهش محوری در حوزه جوانی جمعیت اهمیت دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی امروز سه شنبه در جلسه ستاد خانواده و جمعیت گیلان اظهار داشت: اجرای قانون جوانی جمعیت با سرعت و جدیت انجام گیرد.

وی با بیان اینکه مردم نقش محوری در ترویج و تبلیغ جوانی جمعیت ایفا می‌کنند، افزود: جوانی جمعیت باید محور سخنرانی تریبون‌داران قرار گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به تهدید جوانی جمعیت در این استان بیان کرد: برخی مسئولان مسئله بحرانی جوانی جمعیت را جدی نگرفته‌اند.

عباسی با انتقاد از ساده‌انگاری مسئله جوانی جمعیت از گذشته تاکنون گفت: بحران جمعیتی امروز ماحصل و نتیجه بی‌تفاوتی اصلاح ساختار جمعیتی بوده است.

وی ادامه داد: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر از دهه ۷۰ به بعد موجب پدید آمدن چالش جدی جمعیت شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ضعف‌های فرهنگی نسبت به جوانی جمعیت در گذشته وجود داشته است، گفت: تبلیغ و تبیین جوانی جمعیت باید به دغدغه عمومی تبدیل شود.

عباسی با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است، گفت: خروج نیروی جوان از استان گیلان در گذشته و ورود افراد سالمند به این استان، گیلان را به خانه سالمندان تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه پژوهش محوری در حوزه جوانی جمعیت اهمیت دارد، افزود: ریشه تهدیدات و چالش‌های جوانی جمعیت توسط نخبگان و دانشگاهیان مورد واکاوی قرار گیرد.