پسری جوان وقتی خواهرش را زیر مشت و لگد برادر معتادش دید، به سمت آنها حمله‌ور شد و برادرش را به قتل رساند.

ندای گیلان:پسری جوان وقتی خواهرش را زیر مشت و لگد برادر معتادش دید، به سمت آنها حمله‌ور شد و برادرش را به قتل رساند.

شامگاه سوم تیر امسال وقوع یک فقره درگیری خانوادگی در خیابان ابومسلم تهران به کلانتری ١٧۵ مسعودیه اعلام شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد چند نفر با یکی از اعضای خانواده خود به نام رضا به دلیل مصرف مواد مخدر درگیر شده‌اند و با بالا گرفتن درگیری، رضا اقدام به تخریب اثاثیه منزل کرده است.

با شکایت خانواده از رضا، پرونده‌ای با موضوع «تخریب عمدی» تشکیل و رضا به زندان رجایی‌‌شهر منتقل شد اما پس از گذشت مدت کوتاهی به علت تشنج، بیهوش و پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد. مرگ ناگهانی رضا باعث شد تا ماموران پرونده‌ای مقدماتی با موضوع «فوت مشکوک» تشکیل داده و برای رسیدگی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال کنند.
همزمان خانواده متوفی نیز شکایتی تنظیم کرده و مدعی شدند علت مرگ رضا «انتقال نامناسب او به کلانتری و زندان» است. این در حالی بود که تحقیقات پلیس از مامور بدرقه و زندانیان همراه رضا نشان می‌داد که هیچگونه رفتار نامناست و ضرب و شتمی از سوی ماموران انجام نشده است. تحقیقات ماموران ادامه داشت تا اینکه گزارش پزشکی قانونی در اختیار پلیس قرار گرفت و پرده از راز مرگ رضا برداشت.

در گزارش پزشکی قانونی علت مرگ رضا «فشار بر عناصر حیاتی گردن» اعلام شده و آمده بود: ««گاهی فشار بر عناصر حیاتی گردن به شکل آنی و در پی ضربه به مناطق حساس اتفاق می‌افتد که در مورد متوفی این امر بعید است اما گاهی هم فشار بر عناصر حیاتی گردن با تاخیر و در پی ایجاد عوارض حادث می‌شود که در این مورد زمان متفاوت بوده و تحقیقات قضایی و پلیسی راه‌گشا خواهد بود.»

به این ترتیب تحقیقات از خانواده رضا به جریان افتاد. همزمان گروهی از ماموران محل سکونت متوفی و خانواده‌اش را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند که در جریان آن مشخص شد رضا به مواد مخدر شیشه اعتیاد داشته و به این دلیل بارها با خانواده‌اش درگیر شده است. آخرین بار سوم تیر امسال نیز، خانواده رضا با پلیس تماس گرفتند و ماموران برای دستگیری او به خانه آنها اعزام شدند. این در حالی بود که خانواده رضا تماس با فوریت‌های پلیسی ١١٠ در این روز را انکار کرده و مدعی شده بودند که هیچ درگیری منجر به تخریبی انجام نشده است.

تناقض‌گویی‌های خانواده متوفی نشان می‌داد آنها قصد مخفی کردن نقشه‌ای را دارند که منجر به مرگ رضا شده است. ماموران برای افشای این نقشه بازجویی از برادر رضا را آغاز کردند که سرانجام او به درگیری شدید با برادرش اعتراف کرد و گفت: «روز حادثه رضا داشت خواهرم را کتک می‌زد. او پول موادش را از ما می‌گرفت. من که این صحنه را دیدم خیلی عصبانی شدم. به سمتش رفتم. او لوله جاروبرقی را برداشت و چند ضربه به سرم زد. سرم شکست و خونریزی کرد. من دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم. به سمتش حمله کردم و چند دقیقه گردنش را فشار دادم تا اینکه از حال رفت و روی زمین افتاد. بعد از آن با پلیس ١١٠ تماس گرفتم و موضوع درگیری را پیش کشیدم. رضا قبل از این به خاطر اعتیاد به شیشه، بیکار و از همسرش جدا شده بود. او مدام ما را اذیت می‌کرد. آن روز می‌خواستم از خواهرم حمایت کنم.»

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهم و تحقیقات انجام شده، از نقشه خانواده رضا برای دریافت دیه با طرح شکایت کذب خبر داد و گفت: «خانواده مقتول با طرح شکایت کذب و ایجاد انحراف در پرونده قصد دریافت دیه داشت که در بررسی‌های پلیس نقشه آنها نقش بر آب شد. همچنین متهم برای تکمیل جزییات پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.»

اعتماد