عضو شورای شهر رشت گفت:اکنون در شرایطی که برخی حوزه ها حقوق خود را به روز دریافت نموده اند، شاهد پرداخت نشدن حقوق چند ماه پرسنل سازمان حمل و نقل می باشیم.
به گزارش ندای گیلان،نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به سیاست حوزه مدیریت شهری برای داشتن تراموا در سطح شهر رشت بیان نمود: حرکت در راستای داشتن تراموا، مستلزم فراهم نمودن پیش نیازهایی مانند خط بی آر تی است. گام برداشتن در این جهت و حتی حفظ شرایط موجود برای سازمان حمل و نقل هزینه بر است.
فرهام زاهد با اشاره به نقش سازمان ها در خدمات رسانی به مردم خواستار توجه بیشتر به بررسی بودجه سازمان های شهرداری شد و افزود: با توجه به اینکه بودجه جاری شهرداری مرکز را کاهش دادیم، بودجه سازمان های باید با دقت بیشتری بررسی شود تا حوزه هایی که از کارایی کمتری برخوردار هستند شناسایی شوند و به حوزه هایی مانند آتش نشانی و حمل و نقل که به شکل مستمر به مردم خدمت رسانی می کنند با عدالت رفتار شود.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تصریح نمود: برای تهیه لوازم خودرو باید استاندارهای گارانتی رعایت شود و با توجه به شرایط شهرداری در پرداخت هزینه ها به شکل بلند مدت و همچنین شرایط نابسامان بازار، تهیه لوازم برای اتوبوس ها سخت می باشد و اگر در این خصوص برنامه ریزی نشود، اتوبوس های موجود نیز قادر به سرویس دهی به شهروندان نخواهند بود.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از اجحاف در پرداخت حقوق حوزه های مختلف بیان داشت: برخی از حوزه ها مانند آتش نشانها و پاکبانان از اهمیت فراوانی برخوردار هستند و شهر نیاز به خدمات مستمر این حوزه ها دارد. اما پرداخت حقوق پرسنل متاسفانه به ابزاری در جهت قدرت نمایی و تبلیغاتی برای برخی مدیران تبدیل شده است و اکنون در شرایطی که برخی حوزه ها حقوق خود را به روز دریافت نموده اند، شاهد پرداخت نشدن حقوق چند ماه پرسنل سازمان حمل و نقل می باشیم. باید با یک برنامه ریزی صحیح پرداخت حقوق تمام پرسنل شهرداری منظم گردد.