شهردار رشت: قطعا باید خطوط حمل و نقل درون شهری و برون شهری ما بتواند در مرکز توزیع جمعیت به درستی به هم وصل شود

به گزارش خبرنگار ندای گیلان،دکتر سید  محمد علی ثابت قدم در مراسم افتتاح پایانه غرب کلانشهر رشت با بیان اینکه سیاست  امروز شهرداری رشت توسعه  حمل و نقل پیاده محور و پس از آن توسعه حمل و نقل عمومی است گفت: بر مبانی آن توسعه خطوط ویژه،قطار شهری و کاهش خودروی تک سرنشین و کاهش حمل و نقل غیر رسمی و شخصی مورد توجه است.

وی افزود: فضاهای عمومی مانند پایانه ها ممکن است توسعه شهری را دچار خدشه کند و نیز ثروت ریالی و زمان مردم را به دلیل ترافیکی که ایجاد میکند از بین ببرند و همه اینها هزینه های برگشت ناپذیری هستند که اگر مدیریت شوند قابلیت استفاده بهینه را دارند.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: اگر مدیریت نامناسب  بر جمعیت شهروندانی که در داخل شهر هستند و یا از خارج شهر به واسطه خدماتی که مرکز استان به آنها می دهد و  به طور منظم  وارد می شوند؛  اعمال شود این افزایش تردد ها می تواند در روند ارائه خدمات شهری اختلال ایجاد کند .
وی با بیان اینکه پایانه های شهر رشت باید به سمت انتهایی محدوده شهری حرکت کنند؛ تصریح کرد: سیاستی که به درستی توسط شوای چهارم اتخاذ شد ما را به این سمت برد تا پروژه ای که شاید در یک سال گذشته بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است امروز افتتاح شود.
دکتر ثابت قدم با بیان اینکه عقب افتاد گی های زمانی این پروژه جبران شد گفت: این پروژه در زمانموعد قرارداد پس از ۱۹ ماه به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه تمرکزدایی باید با مدیریت بهینه فضا همراه باشد گفت: در بهره برداری از این پایانه باید زمینه رشد اقتصادی شهروندانی را که در این بخش به حمل و نقل می پردازند فراهم سازیم.وی با تاکید بر  برنامه ریزی در خصوص  جلوگیری از مسافربرهای شخصی گفت: قطعا همکاری پلیس راهور در جلوگیری از اختلال و سرعت بخشیدن به  مدیریت بهینه حمل و نقل بسیار موثر است.
شهردار رشت افزود: قطعا باید خطوط حمل و نقل درون شهری و برون شهری ما بتواند در مرکز توزیع جمعیت به درستی به هم وصل شود و ما نیز در مطالعاتی  که انجام دادیم این امر به درستیدیده شده است.