منتظری گفت:کمبود کالا در استان نداریم و پوشش کامل توزیع کالا در تمام نقاط گیلان وجود دارد.

به گزارش ندای گیلان،علی منتظری ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به وجود 55 فروشگاه بزرگ در استان اظهار کرد: تعداد 109 انبار کالا با ظرفیت 300 هزار تن در گیلان وجود دارد.

وی به آمارگیری ماهانه از 50 قلم کالای اساسی در گیلان اشاره کرد و افزود: کمبود کالا در استان نداریم و پوشش کامل توزیع کالا در تمام نقاط گیلان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از 334 هزار بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و بیان کرد: تعداد 14 هزار و 427 تخلف در بازرسی‌های مذکور مشخص شده و برآورد اولیه جریمه این واحدها 64 میلیارد ریال است.

منتظری با بیان اینکه 4.2 درصد از بازرسی‌ها منجر به کشف تخلف شده است، تصریح کرد: میانگین کشف تخلف در بازرسی‌های کشور پنج تا شش درصد گزارش شده، اما تخلف واحدهای صنفی گیلان از میانگین کشوری کمتر است.

وی به 6 هزار و 500 مورد بازرسی از کالای قاچاق در گیلان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 30 هزار و 82 مورد گشت مشترک در مورد کالای قاچاق در استان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه 214 مورد از گشت‌های مشترک کالای قاچاق منجر به تشکیل پرونده شده است، خاطرنشان کرد: 240 نفر از بازرسان سازمان مذکور و اتاق اصناف وظیفه بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی گیلان را به عهده دارند.

منتظری به راه‌اندازی گشت‌های بازرسی ویژه نوروز از 15 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین ماه سال 95 در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: طرح بازرسی متنوع به طور ویژه در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه 124 برای رسیدگی به شکایت‌های مردمی فعال است، اظهار کرد: ایام نوروز راه‌اندازی گشت‌های مشترک و تخصصی پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به راه‌اندازی کشیک بازرسی به منظور نظارت بر مکان‌های تفریحی و زیارتی استان در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: تفرجگاه‌ها، ساحل و رستوران‌های بین‌راهی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به طور ویژه نظارت می‌شود.

منتظری نظارت بر توزیع کالای دولتی را از جمله برنامه‌های بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ایام نوروز برشمرد و بیان کرد: 744 فروشگاه و فروشگاه زنجیره‌ای آماده فروش فوق‌العاده ایام نوروز در استان هستند.