جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن معتقد بود تحریم‌هایش فلج کننده است تصریح کرد: به هیچ وجه هیچ تحریم و تهدیدی نمی‌تواند مانع تامین نیازهای نیروهای مسلح کشور شود.

ندای گیلان:جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن معتقد بود تحریم‌هایش فلج کننده است تصریح کرد: به هیچ وجه هیچ تحریم و تهدیدی نمی‌تواند مانع تامین نیازهای نیروهای مسلح کشور شود.

امیر سرتیپ امیر حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز(19 خرداد) درجمع خبرنگاران در زیباکنار رشت با بیان اینکه ناوشکن دماوند، نسل دوم ناوشکن جماران است که تمام ویژگی‌های این نسل از ناوشکن‌ها را دارد گفت: تفاوت دماوند با سایر ناوشکن‌ها در این است که عمق بومی سازی و زیرساخت‌های آن بیشتر است.

وی ادامه داد: ناوشکن دماوند ناوشکنی کاملا عملیاتی است.

حاتمی با بیان اینکه نوسازی تجهییزات نیروی دریایی با یک برنامه ریزی کاملا منظم و مدون در حال انجام است افزود: بخشی از این برنامه ساخت ناوشکن‌های کلاس موج است که علاوه بر ناوشکن جماران و دماوند نمونه‌های دیگری از آن در حال ساخت است که سال 94تا 96 تحویل نیروی دریایی می‌شود.

وی افزود: ناوشکن‌های کلاس موج دارای بومی سازی عمیق‌تر بوده و از تجهییزات و فن‌آوری‌های روز بهره مند است.

جانشین وزیر دفاع به تحریم‌های دشمن و اثر آن بر ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها برای ما یک نعمت خفیه بود زیرا اگر می‌توانستیم به‌راحتی ناوشکن تهیه کنیم این همت را برای ساخت ناوشکن نداشتیم.

وی تصریح کرد: جوانان متخصص و متعهد ما، تحریم‌ها را به معنی واقعی کلمه تبدیل به فرصت کردند و امروز ما تمامی تجهییزات مورد نیاز نیروی دریایی را با فن آوری بومی و متناسب با رزم بومی و دفاع بومی می‌سازیم و این فرصتی بود که تحریم‌ها ایجاد کرد.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دشمن معتقد بود تحریم‌هایش فلج کننده است تاکید کرد: در اوج این تحریم‌ها، تمام تجهییزات نیروهای مسلح را رونمایی و تحویل می‌دهیم.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه هیچ تحریم و تهدیدی نمی‌تواند مانع تامین نیازهای نیروهای مسلح شود.

خاتمی با بیان اینکه محدودیتی نداریم و متناسب با نیازمان تجهییزاتمان را تامین می‌کنیم خاطرنشان کرد:نیروهای مسلح همه تجهییزات خود را از صنایع کشور به ویژه صنایع دفاعی تحویل خواهد گرفت.

خبرگزاری شبستان