رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان به کودکان و نوجوانان درخصوص خرید بازی‌های آنلاین از شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل، هشدار داد .

ندای گیلان:رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان به کودکان و نوجوانان درخصوص خرید بازی‌های آنلاین از شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل، هشدار داد .

سرهنگ ايرج محمدخاني رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان گيلان با اعلام اين خبر گفت: کاربران علاقمند زيادي وجود دارند که حاضرند با خرید اکانت‌های مراحل بالاتر سریعتر به مرحله پایانی بازی برسند.

سرهنگ محمدخانی تصريح کرد: امروزه خريد و فروش اکانت بازي‌هاي رايانه‌اي در دنياي مجازي با اقبال زيادي مواجه شده و به امري عادي تبديل شده است، به طوری که برخي از هموطنان با ایجاد اکانت کاربري و رساندن بازي به مرحله‌اي که براي کاربران جذابيت لازم را داشته باشد، مبادرت به فروش اکانت کاربري خود مي‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار موارد خلاف واقع و انجام تبليغات فریبنده از خریداران اکانت‌های بازی‌ها که معمولاً کودکان و نوجوانان هستند، سوءاستفاده کرده و از آنان کلاهبرداری مي‌کنند، به خانواده ها توصیه کرد: نظارت کافی بر فعالیت‌های سایبری کودکان و نوجوانان خود اعمال کرده تا فرزندانشان در دام مجرمان سایبر، گرفتار نشوند .

محمدخانی به کاربران نوجوان تاکید کرد: مراقب افراد شياد و کلاهبردار، هنگام خريد و فروش امکانات و تجهيزات مجازي در بازي رایانه‌ای باشند، براي خريد اکانت‌هاي بالاتر بازي‌ها، از فروشگاه‌هاي داراي نماد اعتماد الکترونيک استفاده کنند و از خريد اکانت‌ها از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي پرهيز کنند چرا که فروشندگان شبکه‌هاي اجتماعي قابل اعتماد نيستند و احتمال اينکه جزء مجرمان سايبري باشند دور از انتظار نيست.

رئیس پلیس فتا استان گیلان درخصوص دانلود بازي‌ها نيز اظهار کرد: بعضی هکرها با انتشار نسخه‌هاي جعلي بازي که حاوی ويروس و بدافزار است بر روي اينترنت قصد آسيب رساندن به کاربراني را دارند که براي دريافت اين بازي‌ها پولي پرداخت نمي‌کنند و به صورت غيرمجاز اين بازي‌ها را دانلود مي‌کنند که این امر می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات مهم کابران را فراهم کند .

این مقام انتظامی در پايان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان‌هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشاني Gfata@police.ir گزارش کنند.