عضو شورای شهر رشت گفت:شهر رشت از خواب چند ده ساله بیدار شده و در مسیر توسعه قرار گرفته‌است و نیاز است کسانی که در خواب هستند بیدار شوند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رضا رسولی در مراسم افتتاح و آغاز بکار اولین پارکینگ طبقاتی کلانشهر رشت گفت: در یک سال و هفت ماه گذشته با روی کار آمدن شهردار ثابت قدم هر 8 روز و 8 ساعت شاهد افتتاح یک پروژه در سطح شهر رشت بوده ایم و در این مدت 72 پروژه افتتاح شده است.

وی‌ادامه داد: عضو شورای شهر رشت گفت:شهر رشت از خواب چند ده ساله بیدار شده و در مسیر توسعه قرار گرفته‌است و نیاز است کسانی که در خواب هستند بیدار شوند.

رسولی اضافه کرد:امروز خوشحالم که شاهد افتتاح اولین پارکینگ طبقاتی در شهر رشت هستیم زیرا اجرای این پروژه در زیر ساخت ترافیکی بسیار حائز اهمیت است و این پروژه اولین پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی با دیدگاه منافع عمومی است.

وی‌ با اشاره به اینکه در ساخت پارکینگ طبقاتی هزینه زیادی باید سرمایه گذاری شود،گفت:بازگشت سرمایه بسیار طولانی است و سرمایه گذاری که اقدام به ساخت پارکینگ طبقاتی می‌کند در واقع به تعهد اجتماعی خود عمل کرده و تنها به دنبال یک منافع عمومی صرف نبوده است.

رئیس کمسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت اضافه کرد:با تکمیل رینگ میانی اتفاقات خوبی برای شهر رشت به وقوع خواهد پیوست.

وی‌اضافه کرد:در شهر رشت اتفاقات خوبی در حال وقوع است عملا کارهای اجرایی برای نجات رودخانه‌ها شروع شده است بهسازی سراوان و سلول دفن بهداشتی کارکوچکی نبوده است به زودی در حوزه ترافیکی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

رسولی با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه گذاری در شهر رشت بسیار ناموفق عمل کرده‌ایم،گفت:درک نادرست از سرمایه گذاری سبب شده است که سرمایه گذاری در رشت را شاهد نباشیم زیرا هنوز ما تفاوت منفعت و اقتصاد را کشف نکرده ایم و نباید نگاه کاسب کارانه به سرمایه گذاری داشته باشیم.

در ادامه سرمایه گذار و مالک اولین پارکینگ طبقاتی در کلانشهر رشت گفت:پارکینگ طبقاتی در زمینی به مساحت 8 هزار و 500 مترمربع در چهار طبقه ساخته شده است.

علی فروتن ادامه داد:برای ساخت این پارکینگ بیش از 150 میلیارد ریال هزینه شده است.

فروتن با اشاره به اینکه این پارکینگ ظرفیت 320 خودرو را دارد،گفت:این پارکینگ در نقطه ای از شهر ساخته شده که می‌تواند بار ترافیکی زیادی را کاهش دهد.ایسنا