استاندار گیلان با اشاره به نقش تاثیرگذار سازمان های مردم نهاد و با بیان اینکه نیازمند همفکری تشکل های مردمی هستیم، گفت: از همفکری و هم اندیشی تشکل های مردم نهاد غفلت نشود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی امروز در همایش تشکل های مردم نهاد استان گیلان در رشت با بیان اینکه دولت سیزدهم به دولت مردمی مزین شده اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد واسط بین مردم و دولت هستند از این رو باید از ظرفیت ها و توانمندی های آنان در بخش های مختلف اعم از محیط زیست، پسماند، سلامت ، جمعیت و خانواده استفاده کرد.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد دارای مجوز بوده و داوطلبانه و با نگاه انساندوستانه و بدون انگیزه به دست آوردن سود و منفعت در بخش های مختلف فعالیت دارند که باید قدر این فرصت را بدانیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه همه کارها را نمی توان دولتی انجام داد و باید از سازمان های مردم نهاد استفاده کرد، ادامه داد: سازمان های مردم نهاد  دارای هویت اجتماعی هستند، تلاش آنها هدفمند و فعالیت های آنان ارزشمند است.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت های تشکل های مردم نهاد در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ و اکنون در طرح های سالم سازی دریا در بخش نجات غریق افزود: در سایر موضوعات اعم از غرس نهال با توجه به اجرای طرح “کاشت یک میلیون اصله نهال در کشور”، در حوزه پسماند و سایر موارد از توان آنان استفاده شود.

*با بهره گیری از توانمندی های سمن ها، یاریگرشان باشیم

استاندار گیلان با بیان اینکه سمن ها دارای مجوز قانونی بوده و مورد تایید هستند، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد اهداف مقدسی دارند، ما هم باید تسهیلگر کارها برای رسیدن آنان به اهدافشان بوده و ضمن بهره گیری از توانمندی های تشکل های مردم نهاد، یاریگر آنان باشیم.

عباسی با بیان اینکه کارهای خوبی در حال انجام است اما بهتر از این می توان  فعالیت کرد، ادامه داد: برای تحقق این مهم باید از تمام ظرفیت های مردمی استفاده شود ضمن اینکه جلسات با تشکل ها تشریفاتی نباشد و  نشست های کاربردی برگزار شود.

وی یکی از موضوعات مهم در گیلان را مساله جمعیت و پرداختن به این مهم عنوان کرد و افزود: یک درصد سهم مربوط به امور پژوهشی باید صرف موضوعاتی اعم از امور جمعیت و پسماند شود ضمن اینکه مدیری در گیلان نداریم که از زیربار مسئولیت شانه خالی کند و اجازه این کار را نمی دهم بنابراین دستگاه ها باید بر اجرای موضوعات ابلاغی، نظارت داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این همایش با اشاره به فعالیت حدود ۴۵۰ تشکل مردم نهاد در این استان گفت: تمام تلاش ما، استفاده از ظرفیت های تشکل های مردمی است.

محمد مهدی نیازمند اظهار کرد: در زمان حاضر از ظرفیت تشکل ها در حوزه کاهش آسیب ها و برنامه های فرهنگی سواحل استفاده شده است.

وی همچنین به تشریح فعالیت های مختلف تشکل های مردم نهاد در استان گیلان پرداخت.

در پایان به مناسبت هفته تشکلهای اجتماعی، تعدادی از تشکل های مردم نهاد استان گیلان تجلیل شدند.