استاندار گیلان نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را حائز اهمیت خواند و گفت: از همه ظرفیت‌ها برای رونق تولید و اشتغال مطابق با رویکردهای دولت مردمی سیزدهم بهره می گیریم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اسدالله عباسی در حاشیه نشست با مجمع نمایندگان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برخی پروژه‌ها همچون پسماند که چالش جدی به شمار می‌آید،  نیازمند پیگیری و کار مشترک با نمایندگان است.

وی به عدم تکمیل برخی پروژه‌ها همچون آزادراه قزوین-رشت و نیز راه‌آهن قزوین-رشت-کاسپین اشاره و خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌های دیگر همچون سدهای مخزنی پلرود، شفارود، دیورش، لاسک و نیز سدهای لاستیکی نیمه‌تمام یا متوقف است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه پروژه‌های کنارگذر انزلی، پل کلاچای و لاهیجان، چهار خطه کردن راه انزلی به رضوانشهر، صومعه‌سرا به ماسال و فومن شفت نیز باقی مانده، گفت: باتوجه به ضرورت پیگیری از طریق دستگاه‌های ملی و نیز فصل تقدیم لایحه بودجه، نقش نمایندگان برای جذب اعتبارات بسیار مؤثر است.

وی به موانع توسعه سرمایه‌گذاری و روند طولانی استعلامات اشاره و اظهار کرد: از طریق پنجره واحد و اطلس سرمایه‌گذاری، با صدور مجوزهای بی‌نام روند سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کنیم.

استاندار گیلان برگزاری نشست مشترک با مجمع نمایندگان و رئیس کل دادگستری در آینده‌ای نزدیک را یادآور شد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف، بستر رونق تولید، اشتغال، کشاورزی، گردشگری و سواحل را برمبنای سیاست‌های دولت انقلابی و مردمی سیزدهم دنبال می‌کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز به پیگیری مشکلات کلان استان در نخستین نشست با استاندار گیلان اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های مختلف دچار نابسامانی هستیم و نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی وجود دارد.

حجت الاسلام محمد صفری به وجود معضلاتی در بخش پسماند استان علیرغم تزریق بودجه‌های مختلف و عدم کسب نتایج مطلوب اشاره و خاطرنشان کرد: آزادراه و راه‌آهن ، نیازمند پیگیری‌های مستمر برای جذب اعتبارات و تسریع در عملیات اجرایی است.

وی به پیگیری نمایندگان در سطح ملی برای جذب منابع اشاره کرد و اهتمام و جدیت مدیران دستگاه‌ها برای برطرف شدن موانع را مورد تأکید قرار داد.