استاندار گیلان با تاکید بر تشدید نظارت ها در حوزه آرد و نان ، به فرمانداران تکلیف کرد تا نتیجه رصد ، پایش و اقدامات در این بخش با اهمیت را به اطلاع عموم مردم برسانند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در جلسه کارگروه آرد و نان استان با اشاره به روند اجرای طرح مدیریت هوشمند آرد و نان در گیلان ، بر لزوم جلب رضایت مردم با تأمین نان باکیفیت تاکید کرد.

وی هدف از اجرای طرح مدیریت هوشمند آرد و نان در را کاهش هدر رفت مصارف آرد یارانه‌ای در کشور ، توزیع عادلانه منابع موجود و نیز حذف محدودیت دسترسی به یارانه آرد و نان برای نانوایان خواند و گفت: به یقین نانوایانی که نان باکیفیت عرضه می‌کنند ، مشتریان بیشتری داشته و سهمیه بیشتری از آرد به آنان اختصاص پیدا می کند.

دکتر عباسی به عدم فعالیت برخی نانوایی ها در روزهای تعطیل به دلایلی از جمله کمبود آرد و یا تعطیلی قانونی در ماه اشاره و تصریح کرد: با توجه به گردشگرپذیر بودن گیلان و افزایش تقاضا در برخی از ایام سال، باید تدابیری از سوی فرمانداران اتخاذ شود تا ضمن تامین آرد لازم برای نانوایان ، تعطیلی قانونی آن دسته از نانوایی ها که در مسیر تردد و اسکان گردشگران قرار دارند ، به روزهای غیرتعطیل تغییر یابد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: علاوه بر مساله کمیت در حوزه آرد و نان ، کیفیت این فرآورده بسیار بااهمیت است ، زیرا بصورت مستقیم با سلامت و رفاه عمومی جامعه در ارتباط است ، از اینرو فرمانداران وظیفه دارند تا نظارت بر این مهم را با جدیت دنبال و گزارش مستمر آن را همراه با ارائه راهکار عملی به دبیرخانه کارگروه آرد و نان ارسال کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان تقویت و تشدید گشت های نظارتی را اقدامی ضروری خواند و افزود: فرمانداران باید نتیجه رصد و پایش خود را به اطلاع مردم برسانند .

در این جلسه که با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران سراسر استان برگزار شد ، فرمانداران آستانه اشرفیه ، املش ، لاهیجان و فومن به بیان مشکلات حوزه آرد و نان در این شهرستان ها پرداختند.

فاز اول و اجرای آزمایشی طرح اصلاح یارانه و هوشمندسازی نان در استان گیلان از شانزدهم خرداد ماه سال گذشته آغاز شد.