مردم روستای ماوردیان فومن از کمبود ولتاژ برق ناراضی هستند و بسیاری از وسایل برقی آنها از مدار مصرف خارج شده است.

ندای گیلان:مردم روستای ماوردیان فومن از کمبود ولتاژ برق ناراضی هستند و بسیاری از وسایل برقی آنها از مدار مصرف خارج شده است.

حمایت و افزایش امکانات مردم در روستا یکی از عوامل کاهش کوچ روستانشینان از روستا به طرف شهرهای شلوغ و پر زرق و برق است.
پویایی روستاها موجب رونق تولید محصولات ارگانیک کشاورزی در شهرستان‌های استان خواهد بود و این امر در ایجاد اشتغال و گردش اقتصادی مردم نقش مهمی دارد.
در سال‌های پس از انقلاب شاهد افزایش امکانات از طرف دستگاه‌های اجرایی در سطح روستاهای کشور و گیلان بوده‌ایم و بسیاری از روستانشینان نیز از این امر راضی هستند و این روند فزاینده امکانات رفاهی اولیه، شهرنشینان را نیز به طرف سکونت در روستاها راغب کرده است.
«ماوردیان» روستایی در فاصله نزدیک و 3 کیلومتری از مرکز شهرستان فومن است و مردم این روستا از نداشتن ترانس برق مناسب و دارای ظرفیت رنج می‌برند.

ترانس برق موجود روستای مذکور مربوط به 35 سال پیش است و اکنون که بر تعداد کمی وسایل الکتریکی و جمعیت روستا افزوده شده، این ترانس با ولتاژ کم پاسخگوی نیاز مردم روستا نیست این کمبود و قطعی ولتاژ نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

ضعف شدید برق در روستای ماوردیان /درب بسته اتاق فرماندار به روی رئیس شورا
رئیس شورای اسلامی روستای ماوردیان فومن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به مشکل کمبود برق روستای ماوردیان، اظهار کرد: ترانس برق فعلی در 35 سال پیش نصب شده و در آن زمان تعداد خانوار ساکن این روستا 50 خانوار بود.

محمدتقی خدادادی با بیان اینکه اکنون تعداد خانوارهای روستای ماوردیان به 170 خانوار و 700 نفر جمعیت رسیده است، تصریح کرد: ولتاژ و ظرفیت فعلی برق روستا پاسخگوی مردم نیست و بسیاری از وسایل برقی مردم روستا از حالت استفاده خارج شده است.

وی خواستار نصب ترانس برق جدید با ولتاژ بالاتر شد و گفت: افزایش امکانات برای مردم روستا انگیزه آنها را در زندگی روستایی حفظ می‌کند.

رئیس شورای اسلامی روستای ماوردیان فومن ادامه داد: در بسیاری مواقع در مراجعه به فرمانداری برای مشکلات این روستا با در بسته اتاق فرماندار مواجه می‌شویم و پاسخ می‌شنویم که فرماندار در جلسه است.

وی پیگیری مشکلات مردم را وظیفه شوراها دانست و خاطرنشان کرد: مردم روستا به اعضای شورا برای پیگیری مشکلات رای داده‌اند و فرماندار شهرستان نیز باید ابتدا به رای مردم و نظرات و خواسته‌های شورا که با رای مردم انتخاب می‌شوند احترام بگذارد و وقت بیشتری را به مردم روستا اختصاص دهند.

خدادادی با اشاره به ساخت مسجد دو طبقه و 670 متری روستای مذکور با همکاری مردم، اعضا شورا و دهیاری در مدت دو سال، یادآور شد: ساخت به موقع این مسجد با کمک‌های مردمی در سطح شهرستان کم‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه روستای ماوردیان از نعمت آب شرب و گاز بهره‌مند است، یادآور شد: دو کیلومتر از راه این روستا آسفالت شده و یک‌ کیلومتر دیگر نیز زیرسازی صورت گرفته و آماده عملیات پخش آسفالت است.

فارس