آتش بیمارستان 17 شهریور رشت با هوشیاری و سرعت عمل کارکنان این مرکز درمانی مهار و از بروز خسارت‌های جانی جلوگیری شد.

ندای گیلان:آتش بیمارستان 17 شهریور رشت با هوشیاری و سرعت عمل کارکنان این مرکز درمانی مهار و از بروز خسارت‌های جانی جلوگیری شد.

آتش‌سوزی بعد از ظهر امروز بیمارستان 17 شهریور رشت با هوشیاری و همت کارکنان توسط لوله‌های آب‌دهی و یک دستگاه خاموش کننده مهار و از گسترش آن به بخش‌های دیگر جلوگیری شد.

فرمانده تیم نخست اعزامی آتش‌نشانی رشت به بیمارستان 17 شهریور پس از مهار واقعه اظهار کرد: ظهر امروز با تماس شهروندان مبنی بر آتش‌سوزی بیمارستان بلافاصله از ایستگاه‌های 2 و 5 آتش‌نشانی 6 دستگاه خودرو به محل حادثه اعزام شدند.

صادق چمن‌پور با بیان اینکه زمانی که نیروها به محل حادثه رسیدند آتش توسط کارکنان و یک دستگاه خاموش کننده در نطفه خفه شده بود، تصریح کرد: دود حاصل  از این آتش‌سوزی از طریق داکت به داخل راهرو و بخش‌های بیمارستان نفوذ کرده بود اما با اقدام سریع کارکنان قبل از بروز هر گونه اتفاق کارکنان با مشاهده دود تمام بیماران را به مکان امن انتقال دادند.

وی گفت: دود توسط دستگاه تخلیه از داخل ساختمان راهرو توسط آتش‌نشانان خارج و تا عادی شدن اوضاع در مکان حادثه مستقر شدند.

مسئول ایستگاه 2 آتش‌نشانی رشت نیز افزود: در حادثه مذکور هیچ‌کدام از بیماران و کارکنان بیمارستان صدمه‌ای ندیدند و و اگر حضور به موقع و سرعت عمل کارکنان نبود احتمال داشت شعله‌های آتش به دیگر بخش‌های این مرکز درمانی گسترش یابد و تجهیزات بیمارستان نابود و درصدی از بیماران دچار سوختگی شوند.

بهزاد یزدان‌مهر دلیل وقوع حادثه آتش‌سوزی را توسط کارشناسان در دست بررسی عنوان کرد و یادآور شد: بیش از 5 میلیون ریال خسارت احتمالی برآورد شده است.