همايش هفته كارگر و بزرگداشت روز بسيج كارگري در سالن اجتماعات پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان،اين همايش با حضور نجفي استاندار گيلان و ايزدوست مديركل كار و رفاه اجتماعي و تعدادي از مسئولين استاني برگزار شد
نجفي استاندار گيلان ضمن تبريك هفته كارگر و بزرگداشت روز بسيج كارگري در اين همايش گفت:بوسيدن دست كارگر و تعظيم به شعار كار و اهميت اشتغال از گذشته در اعمال پيامبر و ائمه اظهار ما بوده و اين موضوع در دين اسلام نهادينه شده است.
وي با اشاره به توفيقات و تقويت كار و اشتغال در استان گيلان گفت :يكي از بحث هاي مهم استان ، كشاورزي است و در تلاش هستيم دربحث برنج و زراعت ذره اي از زمين هاي زراعي استان  بدون كشت نباشد .
نجفي در ادامه گفت:ميزان متوسط  باران استان در سال، 1265 ميليمتر مي باشد كه متاسفانه بيش از هزار ميليمتر آن در فصول كشت چاي و برنج مي بارد و اين امر، كمترين بهره را نصيب ما ميكند.
استاندار گيلان به مهار آب هاي سطحي وساخت سدهاي استان اشاره كرد و اذعان داشت:در دولت تدبير و اميد علي رغم محدوديت هاي مالي موجود ،سد پل رود با پيشرفت 53 درصدي روبرو شده و همچنين سد شفارود كه توانستيم اولين فاينانس در سال 92 را به آن اختصاص دهيم  اكنون  بيش از 36 درصد پيشرفت داشته و قطعا طي 2 سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
نجفي افزود:متاسفانه آب سد سفيدرود امروز بسيار كم شده و نياز است كه از آب باران در پايين دست ها بهره بيشتري بگيريم.
وي با اشاره به كاهش نرخ بيكاري در استان بيان داشت :امروز افتخار مي كنيم كه استان گيلان در برخي از جايگاه ها رتبه دار است و اين برتري ناشي از انظباطي است كه در نظام كارگري وجود دارد.
اين مقام مسئول در ادامه سخنان خود به بحث گردشگري اشاره داشت و گفت:در تعطيلات سال 95،استان گيلان ميزبان  بيش از 7 ميليون مسافر بود و بي شك حضور اين گردشگران باعث ايجاد اشتغال مي شود.
وي تصريح كرد:بايد موانع هاي موجود براي گردشگران برداشته شود و شرايط مناسب براي سرمايه گذاران  فراهم گردد.
محمد علي نجفي استاندار گيلان اظهار داشت :استان گيلان در بحث بنادر هم پيشرفت هاي چشمگيري داشته و بي ترديد منطقه آزاد انزلي در آينده اي نزديك به يكي از بنادر موفق كشور تبديل مي شود و استان ما با وجود بندر كاسپين و آستارا جزء بنادر بزرگ حاشيه خزر خواهد شد.
استاندار گيلان عنوان كرد :روستاهاي بدون بيكار بايد الگو شوند ،امكاناتي نظير وام هاي كم بهره در اختيار روستاييان قرار مي دهيم كه بتوانند با ساخت مسافركاشانه و استخر پرورش ماهي و خاويار و… اشتغال ايجاد كنند و همچنين الگويي براي روستاهاي ديگر باشند.
وي ضمن تشكر از بانكها خاطر نشان كرد:بانك هاي ما با توجه به مشكلات فراوان همچنان در بحث تسهيلات كمك هاي شاياني ميكنند كه جاي قدرداني دارد.
نجفي در انتها اذعان داشت :حضور حداكثري مردم در انتخابات امري مهم مي باشد چرا كه مردم ما بايد به آينده اين نظام اميدوار باشند و همه وظيفه داريم  براي حضور حداكثري مردم در انتخابات شرايطي آرام و مناسب فراهم كنيم.