معاون وزیر راه و وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان از پایانه و ترمینال غلات و بارنداز ریلی آستارا بازدید کردند.

به گزارش  ندای گیلان از آستارا، معاون وزیر راه کشورمان به همراه رشاد نبی اف وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان از محل پل مرزی مشترک دو کشور و همچنین پایانه و ترمینال غلات و بارانداز ریلی آستارا بازدید کرد.

خیرالله خادم در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: کشورمان با کشور جمهوری آذربایجان ۲ طرح مشترک داریم که برای افزایش ظرفیت حمل و نقل بین دو کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از این طرح‌ها پل جاده‌ای آستارا آستارا است که امیدواریم بتوانیم وضعیت فعلی پل را که نامناسب است در آینده نزدیک تغییر داده و ظرفیت ترانزیت بین دو کشور را افزایش دهیم.

معاون وزیر راه افزود: پایانه ریلی آستارا هم با سرمایه گذاری کشور جمهوری آذربایجان در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت است و در همین رابطه و در بازدید‌های صورت گرفته و نشست مشترکی که انجام شد تصمیماتی برای تکمیل این پایانه گرفته شد که امیدواریم با اتمام کامل این طرح مهم ریلی شاهد افزایش ترانزیت ریلی از کشور‌های اروپایی و روسیه به جمهوری اسلامی ایران باشیم.

بازدید از پل مرزی، بارانداز ریلی آستارا-آستارا و ترمینال غلات راه آهن آستارا از دیگر بخش‌های سفر وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان و معاون وزیر راه کشورمان به بندر آستارا بود.