رییس هیات بولینگ و بیلیارد گیلان با اشاره به جهش خوب رشته های بیلیارد در استان طی چهار سال اخیر گفت : منتظر مساعدت اداره کل ورزش گیلان برای راه اندازی پایگاه قهرمانی بیلیارد هستیم .

ندای گیلان:رشت – ایرنا – رییس هیات بولینگ و بیلیارد گیلان با اشاره به جهش خوب رشته های بیلیارد در استان طی چهار سال اخیر گفت : منتظر مساعدت اداره کل ورزش گیلان برای راه اندازی پایگاه قهرمانی بیلیارد هستیم .

سارنگ بزرگ چنانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : امیدواریم بزودی این هیات صاحب دفتر شده و همچنین پایگاه قهرمانی بیلیارد در گیلان راه اندازی شود .

وی گفت : این هیات طی چهار سال اخیر در زمینه های برگزاری مسابقات ، افزایش تعداد ورزشکاران بیمه شده ، تعداد داوران و مربیان از رشد قابل قبولی برخوردار است .

وی اظهار کرد : تعداد داور و مربی در حد توجیهی در گیلان تا قبل از سال 90 به 35 نفر می رسید که اکنون این تعداد به 195 نفر افزایش یافته است .

وی ادامه داد : قبل از سال 90 در گیلان دو داور درجه دو فعالیت داشتند که هم اینک این تعداد به 23 داور افزایش یافته و دو داور گیلانی نیز در این سه سال مدرک بین المللی را اخذ کردند و یک داور نیز به درجه مدرسی فدراسیون رسیده است .

وی بیان کرد : همچنین قبل از سال 90 در این استان یک مربی درجه سه فعالیت داشت که این رقم هم اکنون به 25 مربی افزایش یافته است که رشد قابل قبولی دارد .

رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان گیلان اضافه کرد : در بخش جذب و افزایش ورزشکار نیز گیلان رشد خوبی داشته چون آمار بیمه شده ها در سال 90 به سی و سه ورزشکار رسیده بود که این رقم تا پایان سال 93 به 650 ورزشکار سازمان یافته رسیده است .

سارنگ بزرگ چنانی خاطرنشان کرد : میانگین تعداد مسابقات سالیانه تا سال 90 به دو دوره مسابقه می رسید که این رقم هم اکنون به 56 مسابقه در طول سال افزایش یافته و میانگین اعزام به مسابقات کشوری نیز تا سال 90 به یک یا دو ورزشکار خلاصه می شد که هم اینک در طول سال 45 ورزشکار به مسابقات مختلف اعزام می شوند .

وی در ادامه گفت : در بخش افزایش باشگاه ها نیز گیلان رشد خوبی داشته چون تا سال 90 تعداد باشگاه ها در این استان 33 باشگاه بود که اکنون به 68 باشگاه افزایش یافته و دو باشگاه نیز مجوز فعالیت بانوان را دریافت کرده اند .

وی اظهار کرد : همچنین تا سال 90 اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی در دوره های آموزشی خارج کشور و اردوی تیم ملی نداشتیم اما هم اکنون 15 اعزام برای هشت ورزشکار داشتیم .

وی گفت : در مقام های کسب شده کشوری نیز تا سال 90 فقط حامد ذره دوست ورزشکار شایسته گیلانی در مسابقات کشوری مقام هفتم را کسب کرده بود که اکنون این مقام به دو نایب قهرمانی و سه مدال برنز کشوری و یک مدال نقره تیمی آسیایی افزایش یافته است .

وی افزود : تعداد شهرستان های فعال در امر قهرمان پروری و دارای تشکیلات هیات تا سال 90 در سه شهرستان فعالیت داشته و اکنون در دوازده شهرستان این امر تحقق یافته است .

رییس هیات بولینگ و بیلیارد گیلان بیان داشت : رتبه این استان نیز تا سال 90 در کشور مقام بیست و سوم بود که اکنون مقام دوم تا چهارم کشور را در اختیار دارد .