ندای گیلان:در دنیای امروز موسیقی یکی از تأثیر گذار ترین و مهمترین مسایل است که جامعه به آن توجه ویژه ای دارد و موسیقی با پیام های خود اثرات فراوانی در زندگی افراد و به طبع جامعه را در بر می گیرد ، در شهر مان فومن جوانانی هستند که سالیان متمادی فعالیت گسترده ای […]

ندای گیلان:در دنیای امروز موسیقی یکی از تأثیر گذار ترین و مهمترین مسایل است که جامعه به آن توجه ویژه ای دارد و موسیقی با پیام های خود اثرات فراوانی در زندگی افراد و به طبع جامعه را در بر می گیرد ، در شهر مان فومن جوانانی هستند که سالیان متمادی فعالیت گسترده ای در زمینه موسیقی داشته اند و فعالیت های شان در رسانه ملی ، سایتهای پر مخاطب و در انتهای به گوش طرفداران موسیقی رسیده ، اما بی توجهی و نا ملایمتهای زیادی را در این عرصه هنری تاکنو متحمل شده اند.

یکی از جوانان فعال و حرفه ای موسیقی پارسا حسنی است  . وی  متولد ۹ بهمن ۱۳۶۳است که بیش از ۱۲ سال در این حرفه فعالیت داشته و تا کنون ۳ آلبوم به نام های“مهم نیست ” ، “تنهایی شلوغ ” و  ” واژه هایکبود “ را منتشر کرده است ، به غیر از خوانندگی در زمینه ی آهنگسازی، تنظیم کنندگی و ترانه سرایی فعالیتدارد.مصاحبه صبح فومن با جوان فعال و حرفه ای موسیقی پارسا حسنی

آلبوم واژه های کبود بهانه خوبیشد  تا با پارسا حسنی مصاحبه ای داشته باشیم.

آلبوم واژه های کبود چند قطعه دارد؟

۸ قطعه دارد: هیس، جاده، خیال، بغض، بلاتکلیف، سرنوشت، خواب ولگرد، آدم برفی

از عوامل همکاری در این آلبوم بگویید؟

علی پارسا:۱ترانه  و ۱اهنگ

جابر بهارمست :۱ اهنگ مشترک و ۳ میکس و ۶ مستر

میلاد رضایی : ۲ تنظیم

بهرام یعقوبی : ۱ ترانه

مریم اختر کاویان :۱ ترانه مشترک

مسعود رضایی : ۱ میکس و مستر

بنده  ۶ ترانه که یکی مشترک میباشد ، ۷ آهنگ که یکی مشترک میباشد ،۶ تنظیم ،۴ میکس و ۱ مستر

ساخت آلبوم واژه های کبود چقدر زمان برد؟

دو سال و نیم

نوازنده های این آلبوم را معرفی می کنید؟

پیانو: جابر بهارمست، گیتار نایلن: علی پارسا و بنده، گیتار استیل: علی پارسا، گیتار الکتریک: پیام توکلی، سینتی سایزر: میلاد رضایی و بنده.

انتخاب اسم آلبوم هایتان بر چه اساسی می باشد؟

بر اساس شرایطی که در آن قرار دارم.

آلبوم بعدی شما کی منتشر خواهد شد؟

تعدادی از ترانه ها و ملودی های این آلبوم ساخته شده است ولی از آنجایی که وسواس بیشتری  در ساخت این آلبوم خواهیم داشت، پیش بینی می کنیم زمان زیادی خواهد برد.

برای سرودن ترانه بیشتر ترجیح می دهید سوژه به شکل خود جوش به سراغ شما بیاید یا اینکه سفارشی کارمی کنید؟

اکثر اوقات بیت و مصراع هایی به ذهنم می رسند که آن  را بلافاصله در جایی یادداشت می کنم، ولی اگر از عهده ی موضوعی که به من سفارش بدهند برآیم حتمأ قبول می کنم.

یکی از عوامل همیشه ثابت تیم شما جابر بهارمست می باشد، از کی این همکاری شروع شد؟ کمی از اینهنرمند برایمان بگویید؟

با جابر عزیز سال ۸۳ آشنا شدم و موسیقی بانی این آشنایی بود، جابر نیاز به تعریف و تأئید بنده ندارد یک هنرمند موفق است، فضای فکریمان خیلی بهم نزدیک است، همیشه با عشق پای کار آمده ایم و راحت با همدیگر کار می کنیم.

جدیدأ یک همکاری موفق با مرتضی بخشی زاده داشته اید، نام این قطعه شنیدنی “امنیت“بود، در این خصوصصحبتی دارید؟

مرتضی بخشی زاده جدا از همکار بودن دوست خوب بنده هستند.ساخت ملودی، ترانه، تنظیم قطعه ی “امنیت” بر عهده ی من بوده است، نوازنده ی گیتار میلاد رضایی بودند، میکس و مستر این قطعه را جابر بهارمست انجام دادند و در نهایت اجرای زیبای مرتضی بخشی زاده حس خوبی را به کار بخشید. هدفم از ساختن این اثر نشان دادن ایثار در برقراری امنیت است.

در آلبوم واژه های کبود قطعه ای به نام “ بلا تکلیف“ داشتید که فضای متفاوت تری نسبت به دیگر قطعاتداشت، اگر صحبتی در مورد این قطعه دارید بگویید؟

درسته، فضای اهنگها و ترانه هایی که خودم بیشتر می پسندم نزدیک به همین قطعه است. در آینده از این دست کارها کمی بیشتر خواهید شنید، تنظیم کننده ی این قطعه دوست بسیار خوبم میلاد رضایی بودند که برای نزدیک شدن به اونچیزی که مد نظرم بود کمک زیادی کردند.
به مناسبت عید نوروز کاری به نام “عید ما “ منتشر کردید،که در این قطعه چهار خواننده حضور داشتید ، لطفاتوضیحی در مورد ساخت این قطعه با ما بدهید ؟
پیشنهاد این کار مشترک رو دوست بسیار خوبم مسعود رضایی دادند،که بنده خیلی استقبال کردم و بعد از مدتی دوستان عزیزم مرتضی بخشی زاده و جابربهارمست برای همکاری در این قطعه حضور پیدا کردند.ترانه این کار رو دوست هنرمندم مهران حسین زاده سرودند و ملودی ،گیتار،میکس و مستر بر عهده جابر بهارمست و تنظیم کننده این قطعه بنده بودم .نوازنده بوزوکی آقای آرش عشقی بودند.لازم به ذکر برای تولید این قطعه زمان بسیار محدود بود  و با وجود زمان کم  با یه  سری مشکلات مواجه شدیم ،حتی بعضی مواقع منتشر شدن این کار توی ایام نوروز رو بعید میدونستیم ولی خدا رو شکر در نهایت  با تلاش دوستان زمان مناسبی کار منتشر شد .

برای کنسرت برنامه ای دارید؟

فعلأ نه

در آینده نزدیک برنامه ای برای انتشار تک تراک دارید؟اگر برنامه های دیگری هم دارید بگویید؟

بله، تک تراک منتشر خواهم کرد، چندین همکاری با خواننده های خوب در زمینه ی ملودی،ترانه، تنظیم دارم که به زودی خواهید شنید، در ضمن یک اجرای مشترک در دست تولید داریم.

با وجود شرایط سختی که در این مسیر وجود دارد برای پیشرفتتان چه فرمولی را به کار می برید؟

هنوز با ایده آل هایم فاصله ی زیادی دارم، در این سال ها سعی کردم منظم کار کنم و از شکست هایم درس بگیرم، همیشه سعی کردم از توانایی هایم و امکاناتی که برایم وجود دارد نهایت استفاده را ببرم و به کارهایی که ارائه می دهم قانع نباشم.

حرف آخر؟

از تک تک دوستان هنرمندم که برای ساخت این آلبوم زحمت فراوانی رو کشیدن نهایت تشکر رو دارم .ممنونم از هفته نامه ی  و تشکر ویژه دارم از برادر عزیزم رضا حسنی که تهیه کنندگی کارهایم را بر عهده دارند و همچنین مدیر اجرایی الیاس قربانی پور و سپاس فراوان دارم از خانواده عزیزم و همچنین از دوستان بزرگوارم، بیژن جامعی،بهرام یعقوبی ،  امین شعاع شرق ، وحید عبدالهی ، محمد رضا موسوی ،  پیمان باقر پناه ، آرش هنردوست ،  احمد بخشی زاده و تمامی عزیزانی که طی این مدت مرا یاری دادند.