استاندار گیلان با اشاره به پیشینه تاریخی و غنای فرهنگی مردم استان گفت: مشارکت مردم ولایتمدار گیلان در سرنوشت ایران اسلامی ستودنی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی  با بیان اینکه مشارکت مردم ولایتمدار گیلان در سرنوشت ایران اسلامی در برهه‌های مختلف ستودنی است، اظهار کرد: در راستای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفندماه جاری؛ نشست‌های مختلفی با دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی، هنرمندان، ورزشکاران و اقشار مختلف مردم برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی و اینکه به مجلسی در تراز جمهوری اسلامی نیازمندیم، افزود: حضور مردم ولایتمدار در انتخابات مجلس شورای اسلامی سرنوشت ساز بوده و در رفع مشکلات مردم و گره گشایی از امور و اصلاح قوانین نقش مهمی دارد.

عباسی با اشاره به پیشینه تاریخی، غنای فرهنگی، انقلابی و ولایتمداری مردم و هشت هزار شهید والامقام استان اضافه کرد: گیلانیان همگام با همه آحاد جامعه برای سرنوشت و آینده کشور در انتخابات مشارکت می‌کنند.

عباسی با اشاره به حضور همیشه در صحنه و پرشور مردم گیلان در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات اظهار کرد: گیلانیان در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی با وجود برف و کرونا حدود ۴۷ درصد مشارکت داشتند ضمن اینکه در انتخابات ریاست جمهوری هم این مشارکت ۵۷ درصد بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رأی در ۱۷ شهرستان استان برای انتخابات پیش رو پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در مناطق دور دست استان گیلان نیز صندوق‌های اخذ رأی هم ثابت و سیار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به واجدین شرایط استان گفت: از جمعیت ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار نفری گیلان حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شرایط رأی دادن را دارند و به تناسب تراکم جمعیت در مناطق مختلف صندوق‌های اخذ رأی در شعب مختلف برنامه‌ریزی شده است.

عباسی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در حوزه انتخابیه رشت و خمام خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در این شهرستان‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم نیز به دست اندرکاران برگزاری انتخابات در گیلان از سوی ستاد انتخابات ارائه شده است، افزود: اقدامات لازم در برگزاری انتخابات به صورت آزمایشی انجام شده تا در جریان برگزاری مشکلی وجود نداشته باشد.

عباسی با اشاره به تأیید صلاحیت ۳۵۸ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان از سوی هیأت نظارت، افزود: گیلان در مجلس شورای اسلامی ۱۳ نماینده دارد و هم اینک به ازای هر کرسی ۲۷ داوطلب امکان رقابت دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه زمینه رقابت بین همه سلایق سیاسی به دور از مسائل غیرقانونی فراهم شده است، گفت: صدا و سیمای گیلان نیز برای حضور داوطلبان برای ارائه برنامه‌هایشان برنامه‌ریزی کرده که شیوه‌ای عادلانه و بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه ۱۷ داوطلب در این استان در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نام‌نویسی کردند، خاطر نشان کرد: اسامی تأیید صلاحیت شدگان در هفته اول بهمن ماه اعلام خواهد شد.

عباسی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه بر اساس چهار راهبرد مقام معظم رهبری با عنوان امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت انجام شده و آمادگی کامل برای ۱۱ اسفندماه در استان وجود دارد.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور در جهاد خدمات رسانی به مردم اظهار کرد: در حوزه توجه به مسائل معیشتی، اقتصادی و فرهنگی در گیلان کارهای خوبی در دست انجام است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در موضوع کریدور شمال به جنوب و راه آهن رشت به کاسپین خاطر نشان کرد: هشت کیلومتر باقیمانده مسیر آزاد راه رشت – قزوین قبل از سال جدید زیر بار ترافیک خواهد رفت ضمن اینکه پل آستاراچای ۲ هفته قبل افتتاح شد.