ندای گیلان:فرماندار ماسال از مشارکت بیش از 50 درصد از خانوارهای شهرستان ماسال در سرشماری اینترنتی خبر داد

به گزارش ندای گیلان از ماسال،مراسم آغاز مرحله ی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان ماسال  عصر امروز با حضور فرماندار ، تنی چند از مسئولان و ماموران سرشماری شهرستان ماسال در محل سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد.

محمود قاسم نژاد در این مراسم با ابراز رضایت از مشارکت بیش از 50 درصد از خانوارهای شهرستان ماسال در سرشماری اینترنتی، افزود: علی رغم اینکه مرحله ی حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن از  امروز آغاز می شود، اما با تمدید مهلت سرشماری اینترنتی، خانوارهایی که تا کنون موفق نشدند در سرشماری اینترنتی شرکت نمایند، تا 30 ام مهر ماه فرصت دارند تا قبل از مراجعه ی ماموران سرشماری به درب منزل ایشان، اطلاعات  خانوار خود را در سامانه ی اینترنتی سرشماری ثبت نمایند.

رئیس ستاد اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان ماسال، میزان مشارکت مردمی در سرشماری اینترنتی را با وجود اینکه برای اولین بار در سطح کشور اجرا شده است، بسیار خیره کننده ارزیابی کرد و اظهار داشت: تا قبل از این رکود میزان سرشماری اینترنتی با 35 درصد مشارکت مربوط به کشور ژاپن بود که با استقبال گسترده ی مردم از سرشماری اینترنتی، این رکورد به نام کشورمان ثبت شده است که این امر می تواند در سنجش شاخص‌های توسعه یافتگی نهادهای بین‌المللی در آینده، موجب ارتقای رتبه کشورمان در حوزه خدمات الکترونیکی شود.

فرماندار ماسال با اشاره به آغاز سرشماری حضوری با اعزام 16 مامور سرشماری به درب منازل مردم شهرستان ماسال، تاکیدکرد: در طی یک ماهه ی اخیر آموزش های لازم و توانمندی های مورد نیاز به ماموران سرشماری انتقال یافته است و ماموران سرشماری باید با انگیزه ی لازم نسبت به جمع آوری اطلاعات دقیق خانوارها اقدام نمایند.

وی  با تاکید بر ارتباط مستقیم  اطلاعات دقیق سرشماری  با موفقیت دولت در برنامه ریزی صحیح در عرصه های گوناگون، خاطرنشان کرد: مردم ما به لحاظ فرهنگی همواره در اجرای چنین طرح های ملی و اجتماعی با دولت ها همکاری داشتند، تا آنجا که بسیاری از خانوارها در اختیار گذاشتن اطلاعات دقیق به ماموران سرشماری را به عنوان وظیفه ی شرعی خود تلقی می کنند.

قاسم نژاد داشتن قدرت تحمل بالا و سعه ی صدر در مقابل ناملایمات و سختی ها را از ویژگی های اصلی مورد نیاز ماموران سرشماری برشمرد و ابراز امیدواری کرد: اجرای سرشماری حضوری در سطح شهرستان ماسال همچون سرشماری اینترنتی با موفقیت همراه باشد.

رئیس ستاد اجرای سرشماری نفوس و مسکن شهرستان ماسال، ماموران سرشماری را به عنوان امنای نظام و حاکمیت و امانت دار اطلاعات خانوارها دانست و تصریح کرد: مردم مطمئن باشند که تمامی اطلاعاتی که از ایشان در فرایند سرشماری اخذ می شود تنها برای برنامه ریزی در سطوح مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.