رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت:در استان گیلان ۴۰۰ نفر در روزهای گذشته از موارد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا مرخص شده اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر امروز در نشست خبری ضمن اشاره به آخرین آمار ابتلا به کووید- ۱۹ در کشور اظهار داشت:‌ شرط اول در کنترل این بیماری کاهش تردد و مراودات و لغو سفرهای غیرضرور شهری و بین شهری و لغو اجتماعات است.

وی با اشاره به بهبودیافتگان موارد قطعی و همچنین موارد مشکوک کرونا در کشور، بیان داشت: خوشبختانه در قم، تهران، گیلان و برخی استان‌های دیگر موارد بهبودی زیادی داشتیم. در قم علاوه بر ۳۰ نفری که روز گذشته اعلام کردیم، ۲۲ نفر دیگر به دلیل بهبودی (شامل مبتلای قطعی به کرونا و مشکوک به کرونا) ترخیص شدند. در گیلان نیز ۴۰۰ نفر در روزهای گذشته مرخصی از موارد مشکوک و مبتلا داشتیم.

جهانپور به گسترش شبکه آزمایشگاهی تشخیص کرونا در کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به بیماریابی فعال و گسترش شبکه آزمایشگاهی که تا فردا به ۱۵ آزمایشگاه افزایش می‌یابد و بر اساس زیرساخت‌ها ظرف هفته‌های آینده نیز به ۴۰ آزمایشگاه خواهد رسید، عملا زمان انتظار بیمار کاهش یافته است و لیست انتظار برای آزمایش نخواهیم داشت.